Led teknolojisi Nobel kazandırdı

Nobel Fizik Ödülü'nü Japon bilim adamları İsamu Akasaki, Hiroshi Amano ve Shuji Nakamura paylaştı.

Bugün yaptığımız bir haberimizde, Nobel Tıp Ödülü'nün sahiplerini bulduğundan söz etmiştik. İnsan beyninde adeta bir 'GPS' gibi çalışarak kişinin nerede olduğunu ve nereye gideceğini haritalayarak bu bilgileri hafızaya depolayan sinir hücrelerini keşfeden İngiliz John O'Keefe ve Norveçli karı-koca May-Britt Moser ve Edvard Moser, bu ödülü paylaştı. Detaylar için buraya bakabilirsiniz.

Şimdi de Nobel Fizik Ödülü'nü kazananlardan bahsedelim. 2014 Nobel Fizik Ödülü'nü, Japonya ve Amerika'da araştırmalarını sürdüren profesörler Isamu Akasaki, Hiroshi Amano ve Shuji Nakamura kazandı. Bu üçlü, 1990'ların başlarında ortaya çıkardıkları ilk Mavi LED'lerle bu ödüle layık görüldü. Ödülü kazanan profesörler, aynı zamanda 1 milyon doların üzerindeki ödül parasını da (8 milyon kronor) bölüşecek.

Mavi ışık, mevcut kırmızı ve yeşil LED teknolojileriyle birleştirilerek aydınlatmada yeni bir çağı da başlatmış oldu. Böylelikle hem daha sorunsuz hem de daha tasarruflu enerjiye kavuşmuş olduk. Normal bir ampulün ömrü bin saat ve floresan lambasının ömrü 10 bin saatken, beyaz bir LED'in ömrü 100 bin saati bulabiliyor. Bu nedenle beyaz LED lambaları, elektriğin dörtte birinin aydınlatma amacıyla tüketildiği dünyada ciddi enerji tasarrufu anlamına geliyor.

Günümüzde LED teknolojisi televizyonlardan telefonlara kadar birçok alanda kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.