Toshiba'dan Google Glass'a rakip gözlük gelebilir

Birçok firma gibi Toshiba da gözünü giyilebilir teknoloji ürünlerine dikti.

Giyilebilir teknoloji ürünleri, son yıllarda birçok firmanın gündeminde ve birçok firma, akıllı saat, gözlük, bileklik gibi cihazlar üzerine çalışmalar yürütüyor. Gözlük tarafına baktığımızda, Google'ın Glass isimli ürünüyle ön planda olduğunu söyleyebiliriz. Şu an gelişim süreci devam eden ve bin 500 dolar fiyat etiketi bulunan Google Glass'ı, TeknoKulis olarak test etme fırsatını yakalamıştık. Gözlük ile ilgili bilgiler ve deneyimlerimiz için buraya tıklayabilirsiniz.

Google'ın ardından Samsung ve Sony gibi firmalar da gözlükler üzerine çeşitli çalışmalar yürüttüklerini dile getirmişlerdi. Henüz ortada ciddi bir yeni hamle yok, ancak Toshiba, geçtiğimiz günlerde Japonya'daki CEATEC etkinliğinde gösterdiği prototip akıllı gözlüğüyle önümüzdeki yıllarda pazarda ciddi bir oyuncu olmayı hedeflediğini duyurdu.

Toshiba'nın sergilediği prototip, adından da anlaşılacağı üzere bir final ürünü değil. Son tasarımı henüz hazırlanmadı ve birçok teknik özelliği de bilinmiyor. Engadget Japonya'nın belirttiğine göre 42 gram civarlığında bir ağırlığı bulunuyor. Diğer bilgiler ise, bu cihazın bir kablo aracılığıyla akıllı telefonlara bağlandığı, wireless, kamera ve dahili batarya gibi özelliklerinin olmadığı yönünde. Gözlükte bir tane prizma yer alıyor ve gelen bildirimler, mesajlar gibi detayları gözlük camından takip edilebiliyor.

Tabii tekrar belirtmekte yarar var, bu bir prototip ürün ve satışa sunulup sunulmayacağı belli değil. Ancak beklentiler, 2015 yılında Toshiba'nın bir akıllı gözlük satışa sunması yönünde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.