TSMC'nin artan rekabetteki planı

Tayvanlı yarı iletken üreticisi 2015 planlarını ortaya çıkardı.

Yonga üretimi konusundaki rekabet daha sert olacak gözüküyor. TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) CEO'su CC Wei'nin belirttiğine göre, yarı iletken üreticisi 2015 2. çeyrek veya 3. çeyrek başlarında 16 nm FinFET hacimli üretime başlayacak. Artan rekabete rağmen TSMC 20 ve 16nm süreç segmentinde şimdilik yola devam edecek. 16nm süreci ürünlerin satışıyla birlikte TSMC 2015'in 4. çeyreğinde toplam gelirinde %7-9 artış olması bekleniyor.

16nm süreci kapasiteyi %60'ın üzerinde büyütebilir gözüküyor. 16nm sürecinden yana olan müşteriler var ve TSMC en hızlı süreç üstüne üretimin olacağını belirtiyor. Ayrıca Mark Liu'ya göre TSMC, 2016'da ticari üretime girmeden önce 2015'te 10nm sürecine başlayacak. Belirtilene göre 2015'teki yatırım harcamaları ağırlıklı olarak 10 ve 16nm süreçleri için harcanacak.

Şu anda Samsung rekabette biraz daha öne geçmiş bulunuyor. Apple A9 yongalarını Samsung'un üreteceği belirtiliyor. Bunda en önemli etken ise Koreli üreticinin 14nm sürecine geçiş yapmış olması. Uzmanlara göreyse TSMC, 16nm FinFET süreci ile bir süre daha idare edeceğini, ancak 10nm sürecinde atağa kalkacağını belirtti. Uzmanlar bu gelişmelere karşın Samsung'un 10nm'ye daha kısa sürede geçiş yapabileceğinin altını çiziyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.