İstatistiklerle Facebook ve Twitter karşı karşıya

En popüler iki sosyal ağ Facebook ve Twitter istatistiklerle karşı karşıya.

İkisinin de kurulmasının ardından yaklaşık 10 sene gibi bir zaman geçti. Peki bu iki dev ağ bu süre içerisinde nasıl dünyanın en büyük sosyal ağları oldular? Tabii ki bunu şimdi burada anlatmak çok uzun süre alır. Ancak şimdi bu iki sosyal ağın da şu anki durumlarından bahsedebiliriz. Bu konuda Forbes bu iki site arasında oldukça dikkat çekici istatistikleri barındıran bir infografik yayınladı. Gelelim infografikteki istatistiklere.

Facebook aylık 1.3 milyar aktif kullanıcı ve 2.9 milyar dolarlık geliriyle bu alanlarda Twitter'ın bir hayli önünde yer alıyor. Twitter'ın ise aylık 271 milyon aktif kullanıcısı ve 312 milyon dolar geliri bulunuyor.

Öte yandan ilginç bir şekilde Twitter'da en çok takipçisi olan ilk 3 isimle Facebook'ta en çok beğeniye sahip 3 isim birbirinden farklı. Twitter'ın zirvesinde şu isimler bulunuyor; Katy Perry (54 milyon takipçi), Justin Bieber (52.4 milyon takipçi) ve Barack Obama (43.4 milyon takipçi). Facebook'un zirvesinde ise; Shakira (102.3 milyon beğeni), Cristiano Ronaldo (94.7 milyon takipçi) ve Eminem (93 milyon takipçi) yer alıyor.

Twitter kullanıcılarının yüzde 86'sı mobil platformları tercih ederken, Facebook'ta ise bu rakam yüzde 68 oranında. Diğer taraftan Twitter'da dakikada 350 tweet atılırken, Facebook'ta dakikada 382 beğeni oluyor.

İşte bu da Facebook ve Twitter'ın internet sitelerine kazandırdıkları trafiği gösteriyor. Bu alanda da Facebook'un Twitter'a oranla yaklaşık 20 kat üstün olduğu görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.