Facebook açıkladı: WhatsApp, 140 milyon dolar zarar etti

Facebook geçtiğimiz gün uygulaması WhatsApp'ın güncel istatistiklerini paylaştı.

Son dönemde şirketler ardı ardına 2014 yılının üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıklıyorlar. Bu şirketlerden biri de Twitter olmuştu. Twitter'ın ardından bugün ise sahneye Facebook çıktı. Facebook yılın üçüncü çeyreğinde 3.2 milyar dolar gelir elde ettiğini duyurdu. Facebook bu alanda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 59 artış gösterdi.

Facebook'un gelirlerini her zaman olduğu gibi reklamlar oluşturuyor. Bu gelirin yaklaşık 3 milyar doları reklamlardan elde edilmiş. Ayrıca şirketin bu reklam gelirlerinin yüzde 66'sını da mobil reklamlar oluşturuyor.

Öte yandan Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı 864 milyona ulaşmış durumda. Facebook bu alanda da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 büyüme göstermiş. Facebook'un aktif toplam üye sayısı ise 1.35 milyara ulaşmış.

Gelelim WhatsApp'a. Facebook, 22 milyar dolara yakın bir harcama yaparak satın aldığı WhatsApp'ın da istatistiklerini paylaştı. Ancak WhatsApp'ın istatistikleri Facebook kadar iç açıcı değil.

2014'ün geride kalan 9 aylık döneminde 140 milyon dolar zarar eden WhatsApp, bunun yanında 10 milyon dolar gelir elde edebilmiş.

Reklam almayan ve kullanıcılarından iki yılın sonunda 1 dolar talep eden WhatsApp'ın gelirlerini arttırmak için farklı yollara başvurması gerekebilir. Bakalım ilerleyen günlerde bu konuda ne gibi gelişmeler göreceğiz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.