Dizel otomobil sayısı benzinlileri geçti!

Türkiye'de dizel yakıtlı otomobil sayısı, ilk kez 2014'te benzinli otomobil sayısını geçti.

Türkiye'de dizel yakıtlı otomobil sayısı, ilk kez 2014'te benzinli otomobil sayısını geçti. Geçen yıl otomobillerin 2 milyon 855 bin 78'ini benzinli, 2 milyon 882 bin 885'ini ise dizel yakıtlılar oluşturdu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yapılan derlemeye göre, geçen yıl sonu itibarıyla Türkiye'de trafiğe kayıtlı 18 milyon 828 bin 721 araç bulunuyor. Son 10 yılda benzinli yakıt tercihi her geçen yıl azalırken, dizel yakıt tercihi ise arttı. Geçen yıl otomobillerin 2 milyon 855 bin 78'ini benzinli, 2 milyon 882 bin 885'ini de dizel yakıtlılar oluşturdu.

2004'te trafiğe kayıtlı 5 milyon 400 bin 440 otomobilin yüzde 75,2'i benzinli, yüzde 4,7'si dizel iken, geçen yıl trafiğe kayıtlı 9 milyon 857 bin 915 otomobilin yüzde 29'u benzinli, yüzde 29,2'si ise dizel oldu. Böylece dizel yakıtlı otomobil sayısı, ilk kez 2014'te benzinli otomobil sayısını geçti. Geçen yıl trafiğe kaydı yapılan otomobillerde en çok beyaz renk tercihi dikkati çekti.. Geçen yıl trafiğe kaydı yapılan 585 bin 814 adet otomobilin yüzde 62,5'inde beyaz, yüzde 16,8'inde gri, yüzde 9,5'inde siyah, yüzde 4,9'unda kırmızı ve yüzde 6,4'ünde diğer renkler tercih edildi.

Kaynak:AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.