Turkcell'de akıllı telefon penetrasyonu %40'a ulaştı

Turkcell, 2014 yılsonu finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.

Turkcell, 2014 yılsonu finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.

Turkcell Grup, 2014'te konsolide gelirini bir önceki yıla göre %6 oranında artırarak 12 milyar 44 milyon TL'ye çıkardı. Büyümenin itici gücü, %34 oranında artış gösteren mobil internet ve %35 oranında artan fiber internet gelirleri oldu.

Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre %6 artışla 3 milyar 762 milyon TL, net kâr 1 milyar 865 milyon TL olarak gerçekleşti. VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kâr) ise bir önceki yıla göre %9 artışla 2 milyar 122 milyon TL oldu.

Turkcell Genel Müdür Vekili İlker Kuruöz, "2015'te lisans bedelleri hariç 2,5 milyar TL'den fazla altyapı yatırımı yapmayı, 4G'ye geçişte güçlü büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz" diyor.

Turkcell Grubu, Turkcell Superonline ve Turkcell Global Bilgi'yi de kapsayan grup şirketlerinde 2015 yılında istihdam konusunda atılım hedefliyor. Bu çerçevede çağrı merkezi, iş geliştirme pazarlama, ürün geliştirme, ürün yönetimi ve yeni teknoloji ekiplerine yönelik yeni istihdam alanları yaratılacak.

1 milyon 200 bin yeni faturalı abone

Turkcell Türkiye, 2014 yılında yaklaşık 1 milyon 200 bin faturalı abone kazandı. Bu rakamla birlikte abone sayısı Türkiye'de 34,6 milyon oldu. Faturalı abonelerin toplam abone bazındaki payı %43,9'a yükseldi. Turkcell Grup'un 9 ülkedeki toplam abone sayısı ise 71,5 milyona ulaştı.

Akıllı telefon kullanıcısı 13 milyona yaklaştı

Mobil genişbant gelirlerinin artışında temel etken olan Turkcell şebekesindeki akıllı telefon sayısı 2014 yılında 3 milyon 100 bin artarak, toplam 12 milyon 700 bine yükseldi. Böylece Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu %40 seviyesine ulaştı. Bu artışta T serisinin en yeni üyesi Turkcell T50 ve "Akıllı Telefon Festivali" ile sunulan teklifler etkili oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.