Şimdiye kadar kaç milyon PlayStation satıldı?

Sony, PlayStation ailesiyle rakiplerini geride bırakmışa benziyor.

1994'ten beri hayatımızda olan PlayStation markası, Sony'nin en önemli icraatlarından bir tanesi. Arcade salonları ve TV atarileriyle eğlenen milyonlarca insan, ilk PlayStation'ın çıkmasıyla birlikte oyun ve oyunculukta yeni bir boyuta adım atmıştı. Her yeni PlayStation'ın çıkışıyla da birçok heyecan verici gelişmeye tanıklık ettik ve son olarak PlayStation 4 ile karşılaştık.

Video oyun sektörü özellikle son yıllarda iyice gelişen ve büyük kârlar getiren bir sektör halini aldı. Bu sektörde tabii ki konsolların ve haliyle PlayStation markasının da önemi büyük. Hatırlarsanız Sony'nin son dönemde en çok kâr getiren biriminin PlayStation olduğundan ve bu bölüme yönelik yeni planlar düşündüğünden söz etmiştik. Detaylar için buraya bakabilirsiniz.

CraveOnline, NeoGAF kaynaklı olarak hazırladığı bir haberde Sony'nin çıkardığı ev konsollarının şimdiye kadar ne kadar sattığını belirtmiş. Rakamlar aynen şöyle:

PlayStation 1 – 102 milyondan fazla

PlayStation 2 – 155 milyondan fazla

PlayStation 3 – 87 milyondan fazla

PlayStation 4 – 20 milyondan fazla

Böylelikle toplamda 370 milyondan fazla PlayStation ev konsolu satılmış.

Site, Nintendo'nun şimdiye kadar toplamda 275 milyon, Xbox'ın da toplamda 123 milyon konsol sattığını belirterek PlayStation'ın ilk sırada yer aldığını belirtmiş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.