Google, Apple ve Facebook gibi isimlerden Nepal'e destek

Depremde zarar gören insanlar için teknoloji firmaları çalışmalar başlattı.

Geçtiğimiz günlerde Nepal'de meydana gelen 7.8 şiddetindeki depremin ardından son verilere göre yaklaşık 4 bin kişi hayatını kaybetti. Arama kurtarma çalışmaları ve yaralıları tedavi süreci hala devam ediyor. Ülkemiz de depreme yabancı bir ülke değil, bu yüzden insanların orada neler yaşadıklarını tahmin edebiliyoruz.

Nepal bu büyük felaketin ardından yaralarını sarmaya çalışırken tabii ki farklı ülkelerde yardımlar da geliyor. Teknoloji dünyasına baktığımızda, Apple, Google, Facebook, Twitter, Time Warner, Verizon ve AT&T gibi firmalardan ülkeye yönelik birçok yardım çalışması başlatılmış durumda.

Örneğin Apple, iTunes kullanıcılarından bağış talep ediyor. Google, Person Finder - Kişi Bulucu uygulamasını devreye sokarak kendisinden haber alınamayan, güvende olup olmadığı merak edilen insanların bulunması için yardım sunuyor (https://google.org/personfinder/2015-nepal-earthquake/).

Facebook ise, bir süre önce Safety Check feature - Güvenlik Durumu Kontrolü (https://www.facebook.com/safetycheck/nepalearthquake) özelliğini devreye sokarak kişilerin konum bilgileri doğrultusunda güvenli bir bölgede olup olmadıklarını bildiriyor.

Time Warner, Verizon ve AT&T gibi iletişim firmaları da Nepal'deki insanlara ücretsiz telefon ve mesajlaşma gibi servisler sunarak yakınlarıyla rahatlıkla görüşebilmelerini amaçlıyor. Twitter da deprem mağdurları için yardım topluyor.

Umarız bu tip felaketler bir daha yaşanmaz...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.