Bilişim yatırımları 200 milyon dolar azaldı

Küresel bilişim harcamaları dolar bazında yüzde 5,5 düştü. Bilgi teknolojileri yatırımları, geçen yıla göre yaklaşık 200 milyon dolar daha az gerçekleşti.

AA muhabirinin Gartner'ın konuyla ilgili raporundan derlediği bilgiye göre, bu yılın ilk yarısı itibarıyla bilgi teknolojileri yatırımları, geçen yıla göre yaklaşık 200 milyon dolar daha az oldu.

Nisan ayında düşüş oranını yüzde 1,3 olarak belirten Gartner, öngördüğü rakamda düzeltmeye gitmiş oldu. Raporda üreticilerin artan dolar karşısında karlarını korumak için fiyatlarını yükselttiğine, bu sebeple yatırımda gerileme yaşandığına işaret edildi.

Rapora göre iletişim servisleri en büyük harcama kalemi olmaya devam etti ancak en büyük düşüş de yüzde 7 ile bu alt sektörde meydana geldi.

Fiyat erozyonu ve artan rekabet ortamı da gelirlerde azalmaya neden olan faktörler arasında bulunuyor.

Gerileme her sektörde

Cihaz pazarında cep telefonları liderliği çekiyor. Çin, telefon artışının en çok olduğu ülkelerin başında. Raporda, bu yıl cep telefonlarında durgunluk, bilgisayar ve tablet pazarında da gerileme beklendiğinin altı çizildi.

Dolardaki artışın üretici fiyatlarına yansıması, depolama ve ağ pazarını da etkiledi. Bu alt sektörde de önemli düşüşler bekleniyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.