İnternette 4 saat 50 dakika, sosyal medyada 2.9 saat harcıyoruz

Müşteri Bilgisi ve Erişim Yönetim (Customer Identity Access Management - CIAM) şirketi Gigya Türkiye’de KOZ Partners Danışmanlık Çözümleri ile kurduğu ortaklıkla Avrupa’daki yeni genişleme adımını duyurdu.

Gigya, dünyanın çeşitli yerlerinde ortaklık yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, Türkiye dışında, Kuzey Amerika, LATAM, EMEA, Güney Doğu Asya ve Avusturalya'da küresel ortaklıklara sahip.

McCue: "Türkiye'de online müşteriyi sadık müşteriye dönüştüreceğiz"

Gigya Kanal ve Ortaklıklar Başkan Yardımcısı Patrick McCue konu ile ilgili açıklamasında "Şirket olarak geçen sene hızlı bir uluslararası büyüme yakaladık; Müşteri Bilgisi ve Erişim Yönetimi pazarı da geride bıraktığımız dönemde önemli derecede büyüme kaydetti. KOZ Partners Danışmanlık Çözümler'inin desteğiyle Türkiye'deki mevcudiyetimizi genişleterek sahadaki liderliğimizi sürdürecek ve şirketlerin müşterileriyle kişiselleştirilmiş ve kimlik bilgisi tabanlı ilişki kurması ve bağ oluşturmasına yardımcı olacağız. Türkiye'de online müşteriyi, sadık müşteriye dönüştüreceğiz" dedi.

Öztürkler: "Şirketlere e-Ticaret gelirlerini artıracak bir yol çizeceğiz"

KOZ Partners Danışmanlık Çözümler Kurucusu ve CEO'su Koray Öztürkler konu ile ilgili açıklamasında, "Gelişmiş bir pazar konumunda olan Türkiye, aynı zamanda teknolojiyi bilen ve iyi kullanan, 40 milyonun üzerinde sosyal hesabın bulunduğu çok genç bir nüfusla, mükemmel bir geniş bant internet altyapısına da sahip. Bu nedenle Türkiye pazarı, markaların müşterilerine dijital kanallar üzerinden ulaşılmasına müsait ve bu alanda fırsatlar sunan önemli bir pazar" dedi. Koray Öztürkler, konuşmasının devamında "Gigya çözümünün, müşterilerce sosyal medya üzerinden online sitelere ve uygulamalara yapılan kayıt işlemlerini sağladığı ve kolaylaştırdığını ve bunlarla bağlantılı masrafları da azaltarak şirketlerin, mükemmel veri analizi yapma kabiliyeti kazanarak, yeni müşteri ilişkisi ve bağlılık çözümleri oluşturmaları neticesinde e-Ticaret gelirlerini artırabileceklerine inanıyoruz" dedi.

KOZ Partners Danışmalık ve Çözümleri CEO'su Koray Öztürkler aşağıdaki bilgiler paylaştı:

İnternette 4 saat 50 dakika, sosyal medyada 2.9 saat harcıyoruz: GlobalWebIndex tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, ortalama olarak sosyal medya kullanıcılarının günde 2 saat 25 dakikasını sosyal ağlar ve mikro blog sitelerinde harcadığını göstermektedir.

Türkiye'de günde internet üzerinde harcanan süre 4 saat 50 dakikadır ve sosyal medyaya ayrılan ortalama süre ise 2.9 saattir!

Dünya genelinde genç kuşaklar X, Y, Z kuşakları olarak adlandırılıyor.

X kuşağı (1965-1979 tarihlerinde doğanlar): En yaşlısı 50, en genci 36 yaşında.

Özgürlüklerine düşkün Y kuşağı (1980-1999 arası doğanlar): Y neslinin en yaşlısı 35, en genci ise 16 yaşında. Onlar bağımsız olmayı seviyorlar, özgürlüklerine düşkünler ve iş yaşamlarında da farklılar, kendi görüşlerinden asla vazgeçmiyor, interneti iyi kullanıyorlar.

İnternetle doğan Z kuşağı (2000 yılı ve sonrası doğanlar en büyüğü 15 yaşında): Bu kuşak, sokakta birdirbir oynamıyor, ne olduğunu da muhtemelen bilmiyorlar. Diğer nesillerden farklı olarak, internet ve teknoloji ile doğdular, tabletleriyle sosyalleşiyor, bilgiye dijital ortamdan erişiyorlar. Z kuşağı segmenti büyümektedir. Dünyada her gün yaklaşık 361 bin bebek doğmaktadır.

Nüfusa Oranları

Y Kuşağı % 24,5

Z Kuşağı % 25,9

X Kuşağı % 15,4

Dijital müşterilerin farklılıklarını ve tercihlerini bilen pazarlamacılar kazanacak

Y Kuşağı, Z Kuşağına kıyasla e-posta üzerinden pazarlama faaliyetlerinin daha kabul edilebilir olduğunu düşünüyor.

Fakat "doğal dijital" kuşak olarak adlandırılan bu iki kuşaktan Z kuşağı genel olarak çevrimiçi reklamlara karşı daha hoşgörülü.

Araştırmaya katılan Z Kuşağı tüketicilerinin % 28'i pazarlamacıların kendilerine çevrimiçi reklamlarla erişmelerini tercih ettiğini bildirirken Y Kuşağının % 16'sı buna katılıyor.

Z Kuşağı hoş bir deneyim yerine hoş bir ürünü tercih ediyor.

Y Kuşağı hoş bir ürün yerine hoş bir deneyimi tercih ediyor

YouTube Z Kuşağının en sevdiği internet sitesi

Y Kuşağının en sevdiği internet sitesi ise amazon.com

Y Kuşağı özel ürünler almayı tercih ediyor

Z Kuşağı ise popüler ürünleri almayı tercih ediyor

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.