Operatörler 4.5G ihalesi için ödemelere başladı

Bugün itibariyle ülkemizdeki operatörler 4.5G ihalesi için paylarına düşen bedelleri ödemeye başladılar.

Türkiye'de mobil internet hızını bir üst lige taşıyacak olan ve ihalesi 26 Ağustos'ta BTK tarafından gerçekleştirilen 4.5G'de imzalar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle atıldı. Bununla birlikte bugün itibariyle ülkemizdeki operatörler 4.5G ihalesi için paylarına düşen bedelleri de ödemeye başladılar.

4.5G ihalesinde, LTE-Advanced teknolojisinin optimum bandı kabul edilen 1800 MHz ve nüfusun yoğun olduğu yerlerde yüksek kapasite sağlayan 2600 MHz spektrumlarındaki en yüksek paketler de dahil toplamda 172.4 MHz frekans alan Turkcell, 413.8 milyon Euro taksit ve 292.2 milyon Euro toplam KDV olmak üzere 706 Milyon Euro'luk ilk ödemeyi yaptı. Turkcell, 4.5G ihalesi kapsamında aldığı frekanslar için tüm ödemelerini tamamladığında toplamda 1.92 milyar Euro ödemiş olacak.

4.5G için SIM kartınızı değiştirmeniz gerekecek

Türk Telekom Grubu ise ihale kapsamında sunulan spektrumun yüzde 30'una karşılık gelen toplam 1 milyar Euro'nun üzerindeki bedelin ilk taksitini bugün itibariyle Hazine'ye ödedi. Türk Telekom Grubu ödediği taksitle ilgili açık bir rakam vermedi.

Son olarak Vodafone ise, 4.5G olarak bilinen IMT-Advanced Yetkilendirmesi İhalesi kapsamında ihale bedelini peşin ödeyen tek operatör oldu. Vodafone, ihalede aldığı frekanslar için toplam 777,9 milyon Avro'luk (KDV dâhil 918 milyon Avro) bedeli peşin ödedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.