Havaalanında kaybolan bavullara çözüm: Bag2Go

Her yıl yaklaşık 26 milyonun kaybolduğunu biliyor muydunuz? Seyahatleri kabusa çeviren bu duruma çözüm ise T-Systems’dan geldi.

Sonbahar ile birlikte iş seyahatleri de yeniden başladı. Özellikle seçim sonrası, bir süredir ertelediğimiz yurt içi ve yurtdışı iş gezileri için ajandalarımızı planlamaya başladık bile... İster turistik amaçlı isterse konu iş olsun, bir seyahatte başınıza gelebilecek en kötü durumlardan biri şüphesiz "kaybolan bagaj" olacaktır. Üstelik yapılan araştırmalar, bunun hiç de nadir yaşanan bir durum olmadığını gözler önüne seriyor. Öyle ki sektör uzmanı SITA'nın verilerine göre dünya üzerinde her yüz bagajdan biri kayboluyor veya varış noktasına ancak günler sonra ulaşabiliyor. Bu veri her yıl yaklaşık 26 milyon kayıp bavul anlamına geliyor.

Peki, seyahatleri kabusa çeviren bu duruma teknolojinin desteğiyle dur demek mümkün mü?

Kayıp bagajın maliyeti 2,5 milyra dolar

Sorunun yanıtı, sadece seyahat tutkunlarını değil, havayolu şirketlerini de çok sevindirecek. T-Systems'ın Airbus ve Rimowa işbirliğinde geliştirdiği "Bag2Go" uygulaması, müşteriye bu konuda sunulan hizmetleri iyileştirmekle kalmıyor; aynı zamanda kayıp bagajlardan dolayı oluşan şikayetlerin sayısını azaltıyor ve yakıt maliyetlerini düşürüyor. Çünkü Bag2Go ile bavullar, iki nokta arasında bağımsız olarak seyahat ederken, kendi yolunu bulabiliyor.

T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu, "Kayıp bavulların havayolu şirketlerine yıllık maliyeti 2.5 milyar dolar seviyesinde. Havayolu şirketinin itibarına olumsuz etkisi ise paha biçilemez. Bu nedenle Bag2Go uygulaması, kayıp bavulların sayısını en aza indirmeyi ve bagaj taşıma maliyetlerini azaltmak amacıyla tasarlandı" diyor. Uygulamanın bir diğer önemli hedefi yolcuların el bagajı ağırlığını azaltmak. Bu da uçağın ağırlığını azaltıyor ve yakıt tüketimiyle karbon emisyonlarını da düşürüyor.

"Bu teknoloji havacılık sanayinin geleceğini belirleyecek"

Airbus İnovasyon Müdürü Jan Reh de uygulamanın avantajlarını şu şekilde özetliyor: "Uçaktaki üst bagajların ortadan kalkmasıyla ağırlıktan bir ton kadar tasarruf edilebiliyor. Filonun tamamındaki her uçakta sadece bir kilogram tasarruf edilmesi bile, kerosen tüketimini yılda 30 ton kadar düşürüyor. Bu da yıllık 40 bin dolar tasarruf anlamına gelir. Bag2Go, uçağa biniş ve inişleri de hızlandırıyor. Şu anda, uçağa binip inme süresi ortalama 40 dakika civarında iken, hedefimiz bu süreyi 20 dakikaya indirmek; uçak yolculuğunun stresini ve sorunlarını hafifletmek. Böylece uçmak daha cazip hale gelecek, havayolu şirketlerinin yolcu sayıları artacak ve aynı zamanda yakıt tüketimleri azalacak. Bütün bu gelişmeler, uzun vadede havacılık sektörüne önemli bir rekabet gücü kazandıracak ve kayda değer mali avantajlar da yaratabilecek."

Bag2Go ile bavulunuz dile gelecek

-Havacılık sektörünü derinden etkiletecek bu uygulamayı kullanmak da oldukça basit.Akıllı telefonunuz aracılığıyla Bag2Go uygulamasını açtığınızda, bavulun ekranı da açılıyor. Böylece bavul içinde kaç kilo eşya taşıdığınızı ve ağırlık sınırının dahilinde olup olmadığını kolayca görebiliyorsunuz.

-En son uçuş bilgilerini, kalkıştan 5 saat önce uygulamaya girmek yeterli. Ayrıntılar, havayolu şirketinin sistemi ile senkronize olan T-Systems bulutu aracılığıyla Bag2Go sunucusuna doğru yola çıkıyor.

-Bavulun üzerindeki ekranda check-in'in başarılı olduğu onayı görülüyor. Havayolu şirketi verileri işliyor ve bir barkod oluşturuyor. Yolcuyu tanımlayan bu barkod, bavulun hareketlerini izlemek için kullanılıyor. Tüm bu işlemler sayesinde sahibi olmadan bavul havaalanına gitmeye hazır duruma geliyor.

-Check-in işlemini gerçekleştirdikten sadece on dakika sonra, kapıya Bag2Go şoförü bavulu almak için geliyor. Kalkıştan 3 saat önce terminalin hareketli olması Bag2Go yolcusunu etkilemiyor; çünkü bavulu Bag2Go şeridine yerleştirilmiş oluyor.

-Kalkıştan 30 dakika önce akıllı telefonunuza bavulunuzdan mesaj geliyor: "Airbus uçağına doğru yola çıktım". Bavul on metre aşağıda uçağın bagaj bölümüne yükleniyor. Bir başka mesaj daha geliyor: "Uçakta, koltuğunun sadece birkaç metre aşağısındayım." Yolcular telefonlarını uçuş moduna alırken, bavulun modülü de otomatik olarak kendini kapatıyor.

-Uçak yere indikten sonra telefonunuzu açtığınız anda bavul uykusundan uyanıyor ve "indim" mesajı geliyor. Eşyalarının gelip gelmediğini merak ederek bagaj şeridine doğru hızla ilerleyen diğer yolcuların aksine Bag2Go kullanan yolcuların endişelenmesi için hiçbir neden yok. Cep telefonuna: "Otele doğru yola çıktım" mesajını aldı bile. Yolcu, yanına aldığı hafif evrak çantası ile terminalden ayrılmaya hazır oluyor. Kısa bir süre sonra başka bir mesaj alıyor: "Yerime ulaştım. 213 numaralı odada seni bekliyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.