Huawei, 3 ayda 27.4 milyon telefon sattı

Huawei, 2015 yılının üçüncü çeyreğinde de orta-üst segment akıllı telefonlar özelinde, büyümesini ve yüksek kapasiteli sevkiyat hacmini sürdürdü.

Huawei Tüketici Elektroniği İş Birimi tarafından yapılan açıklamada, 2015 yılının üçüncü çeyreğinde de akıllı telefon sevkiyatında istikrarlı büyümenin devam ettiği belirtildi. Orta-üst segment akıllı telefonlarda, %33 sevkiyat artışı sağlanırken, bir önceki çeyreğe oranla %7'lik büyüme kaydedildi.

Huawei tüketici ürünleri, 30 Eylül 2015 itibarıyla, 3 aylık dönemde, 27,4 milyon akıllı telefon sevkiyatı ile yıllık bazda %63'lük büyümeye başarısı yakaladı. 2015 yılında sektör genelindeki yıllık bazda beklenen büyüme oranı ise %9,3 olarak açıklanmıştı.

Huawei Tüketici Elektroniği İş Birimi Başkanı Richard Yu, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi; "Bu çeyreğin sonuçlarına göz attığımızda açıkça görüyoruz ki büyüme stratejimiz çerçevesinde başarıyla yol almaya devam ediyoruz. Bunun yanı sıra, Çin pazarı dışındaki orta-üst segment akıllı telefonlarımızın sevkiyatındaki göz alıcı büyümeyi de gururla takip ediyoruz. Bu büyüme oranlarına baktığımızda, yılsonuna kadar 100 milyon adetlik akıllı telefon sevkiyatı öngördüğümüzü rahatlıkla söyleyebiliriz."

Huawei'nin Avrupa ve Ortadoğu-Afrika bölgelerine yönelik akıllı telefon sevkiyatı, bir önceki yılın aynı dönemine göre, sırasıyla %98 ve %70 oranlarında artış gösterdi. Huawei Tüketici Ürünleri İş Birimi ayrıca, geçtiğimiz yıla oranla %81 oranındaki bölgesel sevkiyat artışıyla, önemli bir başarıya imza attı.

Huawei'nin 2.000 RMB'nin üzerindeki orta-üst segment akıllı telefonlarının da büyüme sürecinde önemli bir katkısı söz konusu. Huawei'nin amiral gemisi ürünleri Mate7, P7 ve P8, satışa sunuldukları günden bu yana, sırasıyla 6,5, 7,5 ve 4 milyon adetlik sevkiyat rakamına ulaştılar. Huawei'nin son amiral gemisi Mate S ise bu yıl Eylül ayında sektöre tanıtıldı ve aralarında Çin, İngiltere, Almanya, İspanya ve Fransa'nın da bulunduğu 48 ülkede satışa sunuldu. Mate S'in şık tasarım ögeleri ile sunulan Rose Gold sürümü ise Huawei Tüketici Elektroniği Birimi'nin kadın kullanıcılar özelindeki marka bilinirliğine, global düzeyde önemli oranda katkı sağlıyor.

Huawei üst-orta segment akıllı telefonların Avrupa pazarındaki gücü günden güne artıyor. İspanya akıllı telefon pazarında Huawei akıllı telefonlar, genel pazarda %12,4'lük bir paya sahipken, 400 – 500 Euro bandındaki üst segment akıllı telefon pazarında ise %45,7'lik bir paya sahip oldu.

Huawei, İtalya pazarında da benzer bir başarıya imza atarak genel akıllı telefon pazarında %10,9'luk paya sahip olurken, üst düzey akıllı telefon pazarında ise bu oran %27,9 olarak açıklandı.

Huawei'nin global alandaki gücü markayı, geçtiğimiz dönemde GFK tarafından yayınlanan raporda da yer verildiği üzere, Ocak – Ağustos döneminde, %9,5'lik pazar payı ile "Dünyanın En Büyük Üçüncü Akıllı Telefon Üreticisi" konumuna taşıdı.

Huawei, iç pazarda ise Eylül 2015 rakamlarına istinaden, %15,2'lik pazar payı ile Çin pazarındaki liderliğini sürdürüyor.

Huawei ayrıca Avustralya, Belçika, İtalya, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Yeni Zelanda'da da akıllı telefon üreticileri arasında ilk üç sırada konumlanıyor.

Huawei, Ekim 2015'te Interbrand'in "En İyi 100 Global Marka 2015" listesinde 88'inci sırada yer aldı. Bu klasman aynı zamanda, bu listede bugüne kadar yer alan ilk Çin markası olma gururunu Huawei'ye yaşatan bir başka etken.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.