2016'da kötü amaçlı yazılımların sayısı artacak

Güvenlik yazılım şirketi 2016 yılı için tahminlerde ve uyarıda bulundu.

Trend Micro Inc., güvenlik yazılımları ve çözümleri sunan Japonya merkezli bir şirket. Geçtiğimiz günlerde şirket 2016'la ilgili yıllık tahmin raporu yayınladı.

Güvenlik şirketine göre dünya çapında devlet kurumlarına ve özel şirketlere olan saldırılar ve mobil platformdaki kötü amaçlı yazılımlar gelecek sene büyüyerek devam edecek. Tahminlere göre mobil ödeme sistemlerine ve Nesnelerin İnterneti'ndeki (Internet of Things/IoT) hatalara saldıran malware'lar 2016 sonuna kadar 20 milyon artacak.

Raporda gelecek senenin reklamcılık açısından önemli olduğu vurgulanıyor. Online reklamları engelleyen uygulamalar var. Mesela Apple, iOS 9'la birlikte bu konuda önemli bir adım atmıştı. Reklam engelleme yazılımları, 2016'da amaçlı reklamcılığa daha fazla darbe vurabilir. Bununla birlikte rapor siber suçluların kullanıcı bilgilerini elde etmek için yeni yollara başvuracağını ileri sürüyor.

Raporun 2016 tahminleri özetle şu şekilde sıralayabiliriz:

-2016 saldırıların yılı olacak. Malware'ların sayısı ve hack girişimleri artacak.

-Veri ihlalleri sistematik olarak hedefleri yok etmek için saldırganlar tarafından kullanılacak. Veri korumasında uzman olan çalışanlara ihtiyaç olmasına rağmen, organizasyonların yarısından daha az kısmı 2016 sonuna kadar bu çalışanlara sahip olacak.

-Siber suçlar yönetmenliğinde küresel bir hareket olma yolunda önemli bir adım atılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.