Türkiye'de mobil ödeme yapanlar 5 yılda 5'e katlandı

Mobil ödeme kullanımı her geçen gün artıyor. İşte BTK'nın konuyla ilgili raporu.

Türkiye'de mobil ödeme araçlarını kullananların sayısı 2010'da 1 milyon 289 bin iken, bu yılın sonunda 5 milyon 634 bine çıkması bekleniyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan raporda, mobil işlem hacminin aynı dönemde 4 milyon 403 binden 16 milyon 490 bine çıkması bekleniyor. 55 milyon 462 bin 268 lira olan mobil ödeme işlem hacminin de, 2015'te 225 milyon 583 bin liraya çıkacağı tahmin ediliyor. Böylece, mobil işlemlerin parasal karşılığının yıl sonunda 2010'un 5 katına ulaşması bekleniyor. Ayrıca Türkiye'de internetten yapılan kartlı ödeme işlem hacmi de son 5 yılda yüzde 189 artarak 70 milyon liraya yükseldi. Türkiye'de geçen yıl mobil şebeke işletmecileri tarafından sunulan mobil ödeme hizmetlerini kullananların sayısı 3.5 milyona yaklaşırken, 14 milyon işlem ile 185 milyon lira işlem hacmine ulaşıldı.

Mobil tüm dünyada artışta

Mobil iletişim teknolojisindeki gelişmeler ile akıllı telefon ve mobil internet yaygınlığının artmasına paralel olarak dünyada mobil ödeme hizmetleri de daha fazla tercih ediliyor. Küresel çapta mobil ödeme hizmetlerinin gelecek dönemde yaygınlığının daha hızlı şekilde artacağı tahmin ediliyor. Dünyada gerçekleşen mobil ödeme işlem hacminin 2012'de 163 milyon, 2013'te 235 milyon iken, bu sayının 2017'de 721 milyona ulaşması öngörülüyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.