Volkswagen'e 45 gün süre

Kalifornia Çevre Koruma Ajansı 3 litre üzeri dizel araçların geri çağrılması için şirketten plan sunmasını istedi.

Kalifornia Çevre Koruma Ajansı (CARB), Amerika'daki emisyon incelemesinde yasaklı konuma düşen Volkswagen ve bünyesindeki Audi, Porsche markalarının, 3.0 litre ve üzeri dizel motorlu araçlarını geri çağırmaları için 45 iş gününde resmi bir plan sunmasını istedi.

Kalifornia Çevre Koruma Ajansı'ndan yapılan yazılı açıklamada, Volkswagen, Audi, Porsche markalarının 2009-2015 yıllarında 3.0 litre ve üzeri dizel modellerinin emisyon değerlerinde yasal olmayan yöntemler kullandığının belirlendiği vurgulanarak, şirkete bir yol haritası çizmesi yönünde uyarıda bulunulduğu belirtildi.

Daha önce dünya genelinde 11 milyon dizel motorlu aracın yazılımında oynama yaptığını kabul eden Volkswagen'de, sorunlu araç sayısının artacağı tahmin ediliyor. Amerika Birleşik Devletleri'nde şu anda 15 bini Kalifornia'da olmak üzere üretimi sorunlu toplam 85 bin Volkswagen araç bulunduğu belirtiliyor.

'Müdahale ettiğini kabullendi'

Audi hafta başında yaptığı açıklamada, V6 TDI 3.0 motor ve üzeri dizel araçların programlarında Amerika'da yapılması yasak olan müdahaleler yaptığını kabul ederek kamuoyuna duyurmuştu. Audi'den, bu tür değişiklikler yapılan araçların modellerinin; A6 - A7 - A8 - Q5 - Q7 olduğu belirtilmişti.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.