BMW, aceleci davranarak hata yapmak istemiyor

Alman otomotiv firması BMW, otomatik sürüş için aceleci davranmayacaklarını bildirdi.

Bildiğiniz gibi şu an birçok teknoloji firmasının motorlu taşıtlar üzerine birçok çalışması bulunuyor. Akıllı otomobil, sürücüsüz otomobil, elektrikli ve güneş enerjili otomobil gibi birçok farklı çalışma söz konusu. BMW de istenildiği zaman devreye girebilecek otomatik sürüş, yani sürücüye gerek kalmadan otomobilin kendi kendine yol alabildiği teknolojisini geliştirmek için uğraşıyor, aceleci davranmak istemiyor.

BMW'nin üst düzey yöneticilerinden Harald Krüger, geçtiğimiz günlerde Handelsblatt'a konuştu. Krüger, şu an otomatik sürüşte saatte 120km hızlı bir deneyim sunabildiklerini, ancak %100 güvenilir bir kullanım sunulmadığı sürece beklemeye devam edeceklerini bildirdi. Krüger, konuya bir de yazılım örneği veriyor. "İsterseniz %70-80 düzeyinde hazır olan bir yazılımsal uygulamayı piyasaya sürebilir. Sonrasında da bu uygulama üzerinde çalışmalar yapmayı sürdürerek kullanılabilirliğini artırabilirsiniz. Ancak aynı şey otomobiller için geçerli değil ve güvenlik çok önemli." Bu yüzden de %100 güvenli bir ürün hazırlanmadan insanlara sunulması gündemde değil.

Başta da dediğimiz gibi, birçok farklı firmanın çalışmaları bulunuyor, ama tüm çalışmaların ortak ve en önemli noktası olarak "güvenlik" gösteriliyor. Bu konu da aşıldığı takdirde önümüzdeki yıllarda ilgi çekici çalışmalar görebiliriz.

Ehliyette "otomatik vites" dönemi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.