Sanal gerçeklik pazarının değeri 70 milyar dolar olacak!

Gün geçtikçe büyüyen sanal gerçeklikle alakalı öngörü raporları yayınlandı.

Sanal gerçeklik (Virtual Reality/VR) cihazlarına olan talep daha da yükseliyor. Şirketler bunun farkında ve cihazlarını yavaş yavaş piyasaya sunuyorlar. Sanal gerçeklik pazarında şirket sayısının artması, uygulamaların çeşitlenmesi gibi birçok faktör rekabeti ve artan değeri de beraberinde getiriyor. TrendForce'un son tahminlerine göre (Donanım ve yazılım da dahil) 2016'da VR pazarının toplam değeri 6.7 milyar dolara ulaşacak. 2020 yılında ise bu değer roket gibi fırlayarak 70 milyar dolara yükselecek.

Analist Jason Tsai, "Bu rakamlar VR teknolojisinde ticaari olmayan kullanım değerlerini içermiyor. Fakat pazar bağımsız yazılım geliştirme için bastırıyor. Bu durum piyasanın büyümesi ve yeniliklerin tanıtımında önemli bir rol oynayacak" açıklamasında bulundu.

Tsai, Facebook ve Youtube gibi büyük sosyal medya platfomlarının VR videolar ve yazılımlar üretmek için geliştirme kitleri destek hizmetleri sağlayacağını da düşünüyor. Şimdilik bazı medya kuruluşları ve organizasyonlar tarafından denemesi yapılan VR hizmetleri var. Ancak bunlar ticari olmayan girişimler. Analist pazarın büyümesinin Sony, Samsung, Oculus, HTC gibi şirketlerden gelen cihazlara bağlı olmadığını vurguladı. Tsai sanal gerçeklik sektörüne yenilikçi uygulama katkısının bağımsız geliştiricilerle olacağını raporunda açıkladı.

Sizin sanal gerçeklik cihazları ve pazarı hakkındaki düşünceleriniz nedir? Yorumlarınızı bizimle paylaşın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.