LoL Dünya Şampiyonası Finali’nde izlenme rekoru

Ekim’de başlayan ve beş hafta boyunca nefes kesen mücadelelerle rüzgâr gibi geçen League of Legends Dünya Şampiyonası, geçtiğimiz yılın istatistiklerini neredeyse ikiye katlayarak, dünya çapında rekor izlenme rakamlarına ulaştı.

LoL tutkunları bu yıl da reyting oranlarını alt üst etmeyi başardı. Paris'ten Berlin'e uzanan League of Legends Dünya Şampiyonası, eSpor'un dünyada gördüğü ilginin ne denli arttığını da ortaya koydu.

Final karşılaşmasının bu yılki tekil izleyici rakamı, geçen yıl Sangam Stadı'nda gerçekleşen Samsung White - Royal Club maçının 27 milyonluk rekorunu da açık farkla geride bırakarak, 36 milyona ulaştı.

Final karşılaşmaları, tüm zamanların en yüksek toplam izlenme rakamına ulaşarak, toplamda 360 milyon saat boyunca eSpor severleri ekran başına kilitledi. 2014 Dünya Şampiyonası finalleri ise toplamda 194 milyon saat izlenmişti.

Günlük toplam kümülatif tekil izlenme oranlarına bakıldığında, (her gün için çevrimiçi kanallar ve TV yayınları üzerinden turnuvayı takip eden tekil izleyicilerin toplamı) dört haftalık süreçte izlenme sayısının toplam 334 milyona ulaştığı görülüyor. Aynı oran 2014 yılı finalleri için 288 milyon olarak açıklanmıştı. Toplam 73 karşılaşmanın, eş zamanlı izlenme rakamı ise bu yıl, her saat için 4,2 milyona ulaştı.

SK Telecom ile KOO Tigers arasında Berlin Mercedez-Benz Arena'da gerçekleşen final karşılaşması ise yine eş zamanlı olarak (izleyicilerin aynı anda izleme yaptığı en yüksek zaman diliminde) 14 milyon kişi tarafından takip edildi. Bu rakam 2014'te 11 milyon olarak kayıtlara geçmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.