Aselsan teknolojiyi 'Sırt'ladı

Teknoloji üretimine yılda 300 milyon doların üzerinde kaynak ayıran Aselsan, 'Sırt' adını verdiği uydu iletişim sistemiyle milyonlarca dolarlık ithalatın önünü kesti

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin haberleşme cihazlarını üretmek için 1975'te kurulan Aselsan, teknoloji üretimiyle Türkiye'ye kazandırıyor. Şirket, MÜSİAD zirvesinde tanıttığı 'Sırt' ismi verilen taşınabilir uydu bağlantı sistemiyle bu alandaki ithalatı bitiriyor. Büyük uydu sistemlerinin çıkamadığı arazilerde personelin sırtında taşınabilen, Internet Protokolü (IP) olan telefonlarla da dünyanın her yeriyle iletişime geçilebilen sistem, milyonlarca doların ülkede kalmasını sağlayacak. Ayrıca sistemin ihracı için de görüşmeler yapılıyor.

Görsel de gönderebiliyor

Aselsan uzmanları, sistemin 15 kilogram olduğunu ve askeri personelin dağda ya da arazide uydu kanalıyla iletişim kurabildiğini belirterek, "Bu sistemi üreterek maliyeti 5'te 1 oranına indirdik. Yurtdışından satın aldığımız bu sistemi artık kendimiz üretiyoruz. Personel, bu araçla iletişim kurabildiği gibi fotoğraf da gönderebiliyor. Sistemi Pakistan ordusu da test ediyor. Devamında başka ülkelerin ordularına da teknolojimizi satacağız" şeklinde konuştu. Birçok ödülün de sahibi olan Aselsan, cirosunun yüzde 7'sini Ar-Ge faaliyetlerine ayırıyor. Yetkililer, "Kendi kaynaklarımızdan 85, dış kaynaklardan ise Ar-Ge için 244 milyon dolar olmak üzere toplamda 329 milyon dolarlık harcama yapılıyor" diyor.

Kaynak: İbrahim Acar/Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.