MySpace'in Facebook'u 75 milyon dolara satın almak istemediğini biliyor muydunuz?

Yıllar önce MySpace'in CEO'sunun Facebook'a "Hayır" dediğini biliyor muydunuz?

Herkesin bildiği üzere Facebook günümüzün en büyük şirketlerinden birisi. Şu an şirketin değeri 300 milyar doların üzerinde. Facebook'a her gün milyonlarca kullanıcının giriş yaptığını ve şu an itibariyle 2 milyara yakın üyeye sahip olduğunu da belirtelim.

Ancak site tabii ki ilk kurulduğu zamanlarda bu kadar popüler değildi ve kendisine sermaye çekmek için yollar arıyordu. Bu anlamda en büyük fırsatın ise yıllar önce bir hayli popüler olan MySpace'e geldiğini biliyor muydunuz? Hem de iki kere!

2004 yılında Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg, siteye fon oluşturabilmek için MySpace CEO'su Chris DeWolfe ile görüşmeye gitmiş. Hatta Zuckerberg, MySpace'in Facebook ile birleşmesi konusunda DeWolfe'e teklif sunmuş. Mark Zuckerberg'in istediği para ise, "75 milyon dolar" olmuş. DeWolfe ise bu teklife "hayır" demiş.

2005 yılında ise Facebook farklı yatırımlar aldıktan sonra DeWolfe'un ayağına bir kez daha gitmiş. Ancak bu sefer farklı bir teklifle, "750 milyon dolar" ile. MySpace'in CEO'su bu teklifin ardından bir kez daha "hayır" demiş.

Bu tekliflerin ardından ise Facebook dünya çapında bir büyüme gösterdi ve tekliften birkaç yıl sonra Facebook'un trafiği MySpace'in trafiklerini ikiye katlamayı başardı.

Öte yandan muhtemelen Chris DeWolfe ise hala "hayır" dediği teklifin pişmanlığını yaşıyordur. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.