PC'lerde tarihi düşüş! Windows 10 da kurtaramadı. Peki kim kurtarır?

Araştırma şirketlerinin verdiği rakamlar pek parlak değil. Ama umut her zaman var.

Bilgisayar satışlarında tarihi bir düşüş yaşanıyor. Yakın bir zamanda kullanıcıların beğenisine sunulan ve şimdiden 200 milyon kullanıcıyı geride bırakan Windows 10 bile bilgisayar satışlarının yükselmesine pek etki edemedi. Çünkü Microsoft, Windows 10'u milyonlarca kullanıcıya ücretsiz bir güncelleme olarak sunmuştu. Haliyle birçok kullanıcı da yeni bir bilgisayar almadı, var olan bilgisayarını güncellemeyi seçti.

Ek olarak, son yıllarda tabletler ve akıllı telefonların giderek yaygınlaşması, kullanıcılara cazip teklifler sunması ve bu ürünlerin bilgisayarların yapabildiği birçok şeyi yapabilmesi, "öncelik" sırası olarak bilgisayarları geri plana atmayı sürdürüyor.

IDC araştırma firmasının tahminleri, 2015'in 4. çeyreği itibarıyla PC dağıtımlarında %10.6'lık bir düşüş yaşandığını işaret ediyor. Gartner firmasının tahminleri ise, biraz daha iyi. Gartner, düşüş olarak %8.3'lük bir dilimden söz ediyor.

Haberde, Asus ve Lenovo gibi firmaların Amerika'daki satışları iyi olsa da çok yüksek olmadığından bahsedilmiş ve Apple'ın yükselişine yer verilmiş. Apple, 2015'in son çeyreğinde dünya çapında PC pazarının %7.9'luk dilimini elinde bulundururken tüm yıla bakıldığında da %7.5'lik payının olduğu görülüyor. Analistler, fiyatı yüksek olsa da yenilikçi ürünlerin teknolojiseverler tarafından önceliklendirilebildiğini dile getiriyor.

Gartner'ın tahminlerine göre son çeyrekte 75.7 milyon bilgisayar dağıtımı gerçekleştirildi. IDC ise, bu rakamın 71.9 milyon olduğunu öne sürüyor.

Bilgisayarların eskisi kadar popüler olmadığı gerçek, ama yine de bu ürünlerin daha da popülerleşmesi için umutlar var. Örneğin VR yani sanal gerçeklik cihazlarının, yüksek donanımlı ev bilgisayarlarlarının satışlarının artmasında önemli bir unsur olacağı düşünülüyor.

Birçok firma ise, yeterli satışları elde edemediği için PC pazarından çekilmişti.

Sanal gerçeklik bilgisayar pazarını canlandıracak!

Siz ne dersiniz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.