Facebook karını açıkladı

Facebook'un 2015 yılı dördüncü çeyrek geliri, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 52 arttı. Şirketin dördüncü çeyrek karı 5,84 milyar dolar oldu.

Sosyal paylaşım sitesi Facebook, 2015 yılı dördüncü çeyrek karını açıkladı. Şirketin dördüncü çeyrek geliri, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 52 arttı. Şirketin dördüncü çeyrek karı 5,84 milyar dolar oldu. Şirketin net karı ise 1,56 milyar dolar oldu. Böylece Facebook şirket tarihinde ilk defa bir çeyrekte net karını 1 milyar doların üzerine çıkarttı. Facebook geçen yıl aynı dönemde 3,85 milyar dolar gelir elde etmişti.

Şirketin 2015 toplam geliri ise 17,93 milyar dolara, net karı da 3,69 milyar dolara ulaştı. Bu rakamlarla Facebook'un 2015 geliri bir önceki yıla göre yüzde 44, net karı ise bir önceki yıla göre yüzde 25 arttı.

Facebook'tan yapılan açıklamada dördüncü çeyrek mobil reklam gelirlerinin, toplam reklam gelirinin yüzde 80'ini oluşturduğu da ifade edildi. Dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitelerinden Facebook'un kullanıcı sayısı da arttı günlük aktif kullanıcı yıldan yıla yüzde 17 artarak sayısı Aralık 2015'te ortalama 1,04 milyar kişi oldu, aylık aktif kullanıcı sayısı da geçen yılın aralık ayına göre yüzde 14 artarak 1,59 milyar kişiye ulaştı.

Facebook'un kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg, "2015 Facebook için harika bir yıldı. Topluluğumuz ve işimiz büyümeye devam etti. İnsanları birbirine bağlamak için yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi.

Kaynak: İHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.