Mobilde masaüstüne göre daha hızlı tüketiyoruz

Facebook ve Twitter, mobil içerik tüketimini değerlendirdi.

Dün Advertising Age dergisinin internet sitesinde Facebook'tan Fidji Simo ile Twitter'dan Jeffrey Graham'ın birlikte kaleme aldığı ve mobil kaynaklar üzerindeki içerik tüketimi ile masaüstü, televizyon veya kaynak temelli olmayan mobil uygulamalar ve websiteleri gibi diğer platformlar üzerindeki içerik tüketiminin farklarını konu alan bir makale yayınlandı. Başarılı videolar oluşturmak isteyen reklamverenler, yayıncılar ve insanlar için kullanılan kanalın kritik önemine dikkat çeken makalede aynı zamanda güncel araştırma istatistiklerine de yer veriliyor:

-İnsanlar Facebook mobil üzerinde, masaüstüne kıyasla daha hızlı içerik tüketiyorlar. Mobilde ortalama içerik tüketim hızı 1,7 saniye iken masaüstünde bu oran ortalama 2,5 saniye civarında seyrediyor. Instagram, Twitter ve Facebook tarafından yapılan araştırmalar ayrıca haber kaynağı kaydırma hızının yaşa göre de farklılık gösterdiğini ve gençlerin kaynaklarında daha hızlı hareket ettiklerini ortaya koyuyor.

-Twitter, Instagram ve Facebook tarafından yapılan araştırmalar, mesaj hatırlanmalarının ilk bir saniye gibi çok kısa zaman dilimleri içerisinde ortaya çıktığını gösteriyor.

-Bağımsız Fors-Marsh testlerine göre insanlar, mobil haber kaynaklarında gösterilen bir içeriği, sadece 0,25 saniye gibi bir süre maruz kaldıktan sonra bile hatırlayabiliyorlar. Nilesen ve Twitter tarafından yapılan bir diğer araştırma da mobilde tanıtımı yapılan videoların sadece bir saniyede reklam hatırlanma değerlerini artırdığını ortaya koyuyor.

-Facebook'ta bir videonun ilk 3 saniyesini izleyen insanların %65'i videonun en az 10 saniyesini, %45'i ise 30 saniyesini izleyeme devam ediyorlar. Twitter tarafından yapılan araştırmalar da aynı şekilde bir videonun ilk üç saniyesinin izlenmesi ile tüm videonun izlenmesi arasında güçlü bir korelasyon olduğunu ortaya koyuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.