Cepten 'Alo' diyemeyen 7 yer kaldı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yürütülen proje ile hiçbir mobil haberleşme hizmeti alamayan son 7 yerleşim yeri de yıl sonuna kadar kapsama alanına alınacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca nüfusu 500'den az olan ve bugüne kadar hiçbir mobil haberleşme hizmeti alamayan bin 799 yerleşim yerinin kapsama alanına dahil edilmesiyle ilgili projede sona yaklaşıldı.

Proje doğrultusunda bin 792 yerleşim yeri kapsama altına alınırken, kalan 7 yerleşim yerinin de yıl sonuna kadar mobil haberleşme hizmeti alması planlanıyor.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Evrensel Hizmet Kanunu kapsamında, Haberleşme Genel Müdürlüğü ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) yaptığı çalışmayla, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) veri tabanına kayıtlı GSM iletişim alt yapısı olmayan, kırsal kesimde bulunan, yüksek maliyet alanlarından oluşan ve nüfusu 1, 500 arasında bulunan bin 799 yerleşim yeri belirlendi.

Söz konusu yerlere mobil haberleşme hizmeti götürebilmek için 2013'te yapılan ihaleyi kazanan Turkcell ile sözleşme imzalandı. Proje tamamlandığında, yaklaşık 258 bin vatandaşa hizmet götürülecek ve Türkiye tamamıyla 'çevrim içi' olacak.

Tüm GSM operatörleri (Turkcell, Vodafone, Avea) kurulan bu tek altyapı üzerinden hizmet sunabilecek.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.