TSMC daha çok sipariş aldı

Tayvanlı tedarikçi için işler iyi gidiyor.

Mobil dünyanın kalbi MWC 2016'da atıyor, ancak tedarik zincirinde de sessiz sedasız yaşanan önemli gelişmeler var. Sanayi kaynaklarına göre MediaTek, TSMC'ye verdiği siparişlerinin sayısını arttırdı. Bu durum MediaTek'in agresif bir politika izleyeceğini işaret ediyor.

TSMC ve rakibi Samsung 14 nm üretim süreci üstünde gidiyor. Fakat çip tasarımcısı Qualcomm'un ise farklı planları var. Rapora göre Qualcomm, United Microelectronics (UMC) ve Semiconductor Manufacturing International Corporation'a (SMIC) verdiği 28 nm'lik siparişlerini arttırdı.

Tüm bu gelişmelerle birlikte TSMC, Apple, MediaTek ve başka müşterilerinden aldığı yonga siparişleri ile 2016 yılında büyümeye devam edecek görünüyor. Apple A10'un ise InFO ile üretileceği daha önceki raporlarda geçmişti. InFO'nun tam olarak ne olduğundan bahsedeyim. Yongasetleri direkt olarak devrekartı üstüne monte edilmez, alt tabaka gereklidir. Bugün çipset ve telefon üreticilerinin karşılaştığı en büyük sorunlardan biri.

InFO teknolojisi ise mantık birimlerini birbiri üstüne koyabiliyor ve alt tabaka ihtiyacını ortadan kaldırarak doğrudan devre kartına montaj imkanı sağlıyor. Bu durum 0.2 mm veya daha fazla kalınlığı azaltmak demek. Aynı zamanda birimler ve devre kartı birbirine yakın olduğu için performans %20 artabilir ve ısı dağılımı daha hızlı şekilde gerçekleşebilir. Bu şekilde iPhone 7 ve 7 Plus'ın daha ince tasarımda olması sağlanabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.