Beklenen gün geldi: 3. köprüde son tabliye bugün konacak

İstanbul’un iki yakası üçüncü kez bugün birleşiyor. İnşaatın sonuna gelinen 3. köprünün son tabliyesi bugün yerleştirilecek.

İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında Anadolu ve Avrupa yakalarının birleşmesine artık saatler kaldı. Bugün son tabliyenin de yerleştirilmesiyle birlikte iki kıta 3'üncü kez karayoluyla birbirine bağlanacak.

İnşaatına 2013'te başlandı, aralıksız çalışıldı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ardından Asya ve Avrupa kıtalarının 3'üncü kez birleşmesine artık saatler kaldı.

İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında en önemli aşama tamamlandı. 59 tabliyeden 58'i yerleştirildi, 9 metrelik son tabliyenin de yerleştirilmesinin ardından iki yaka birleşecek.

İnşaatta 1000'i aşkın işçi ve mühendis, gece gündüz çalıştı. Son tabliyenin de konulmasının ardından köprünün üzerinde çalışma başlayacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. Projenin maliyeti, 4 buçuk milyar lira.

Açılış Ağustos'ta

Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Perşembe günü yaptığı açıklamada "9 metrelik boşluk kaldı. O boşluğu da pazar günü kapatıyoruz. Sonra kaynakları yapılıp eksikleri tamamlanacak. Köprü üstünde yürüyerek ve araçla ilerlemek mümkün olacak" demişti.

Bakan Yıldırım ayrıca, köprünün açılışının ağustos ayı gibi yapılmasının planlandığını söylemişti.

Rekortmen köptü

3. Köprü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

3. Köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en yükseği olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "Yap, işlet, devret' modeliyle gerçekleştiriliyor.

Kaynak: Ahaber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.