Türkiye'de trafiğe kayıtlı kaç milyon araç var?

Türkiye İstatistik Kurumu güncel verileri paylaştı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), yayınladığı yeni haber bülteniyle Ocak 2016 itibarıyla Türkiye'de trafiğe kayıtlı araç sayısının 20 milyon 98 bin 994 olduğunu duyurdu.

Bu araçların %53'ünü otomobil, %16,3'ünü kamyonet, %14,6'sını motosiklet, %8,5'ini traktör, %4'ünü kamyon, %2,3'ünü minibüs, %1,1'ini otobüs, %0,2'sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturuyor.

Ocak ayında 111 000 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı

Bu taşıtlar içinde otomobil, %61,7 ile ilk sırada yer aldı. Bunu sırasıyla %22,7 ile kamyonet, %4,6 ile motosiklet, %4 ile kamyon takip etti. Taşıtların %7'sini ise minibüs, otobüs, özel amaçlı taşıtlar ve traktör oluşturdu.

Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre %11,6 azaldı

Ocak ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı aralık ayına göre %11,6 azaldı. Bu azalış otomobilde %16,6, minibüste %0,4, otobüste %4,4, motosiklette %34,1, özel amaçlı taşıtlarda %34,1, traktörde %49,6 olarak gerçekleşti. Kamyonette %18,1, kamyonda ise %74,7 artış oldu.

Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre %19,2 azaldı

Ocak ayında, geçen yılın aynı ayına göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında %19,2 azalış gerçekleşti. Bu azalış otomobilde %22,6, minibüste %16,8, kamyonette %12,1, kamyonda %16,7, motosiklette %26,6, özel amaçlı taşıtlarda %21,4 olarak gerçekleşti. Otobüste %0,6, traktörde ise %13,5 artış oldu.

Kaynak: TÜİK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.