Google'ın yapay zekası Go efsanesini resmen mağlup etti!

Google'ın AlphaGo isimli yapay zekası Go efsanesi Lee Se-dol'u üçüncü kez üst üste yendi ve bu tarihi maçı resmen kazandı.

Geçtiğimiz gün sizlere Güney Kore'de Google'ın DeepMind isimli ekibi tarafından geliştirilen AlphaGo isimli yapay zeka ile efsanevi Go oyuncusu Lee Se-dol arasındaki Go karşılaşmasından söz etmiştik. Yapay zeka alanında tarihi bir karşılaşma olan bu Go maçında AlphaGo son olarak 2-0 öne geçmişti.

5 maç olması planlanan bu karşılaşmanın bugün üçüncüsü gerçekleşti. Televizyondan ve Youtube'dan canlı yayınlanan bu karşılaşmayı ise yine Google'ın yapay zekası kazandı. Böylece turnuvada durum 3-0'a geldi ve AlphaGo, bu tarihi maçı resmi olarak kazanmış oldu. Turnuvada 4. ve 5. maçların da gerçekleşeceğini belirtelim.

Bu maçlar ise 13 ve 15 Mart'ta oynanacak.

En eski oyunlardan

2500 yıllık bir geçmişi bulunan Go oyunu çok karmaşık bir oyun olarak biliniyor. Mesela satranç ile karşılaştırıldığında; Satranç oyununda ilk yarım hamle için 20 olasılık , ikinci yarım hamle için 20, tam hamle (bir beyaz bir siyah) için 400 olasılık vardır. Go oyununda ise ilk taş (siyah) için 361 olasılık , ikinci taş (beyaz) için 360 olasılık, toplam 129.960 olasılık vardır.

Go'da hesaplı hareket etmek (strateji) önemli olsa da, oyunun tek önemli noktası bu değil. Go, insanı düşündüren yönüyle meditasyona ilham verebilir, hatta insanın iç dünyasına bir ayna tutarcasına kendi kişiliğini ve dahası karşısındaki rakibin kişiliğini daha yakından tanımasına yol açar. Go birçok atasözünün çıkış noktası olmuştur, çünkü go hayatın gerçeklerini minyatür halde yansıtmaktadır.

Gelişmiş zekası var!

DeepMind'ın AlphaGo programı, derin sinir ağlarını temel alan gelişmiş sistemini kullanıyor. AlphaGo'nun en önemli özelliği ise "öğrenebilir" olması. AlphaGo'nun yapay zekası yaptığı hatalardan ders çıkarıyor ve bir daha bu hatayı tekrarlamıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.