PİLOT Programı 4. Dönem kayıtları başladı

Türkiye’nin en büyük entegre telekomünikasyon şirketi Türk Telekom teknoloji alanındaki girişimlere PİLOT ile destek olmaya devam ediyor.

Türk Telekom'un Türkiye'de girişimciliği desteklemek ve yenilikçi fikirleri Türkiye'ye katma değer sağlayacak işlere dönüştürmek amacıyla 2013 yılında hayata geçirdiği PİLOT Girişim Hızlandırma Programı, yeni dönem başvurularını adresi üzerinden almaya başladı.

Girişimcilik ekosistemini güçlendirmek ve büyütmek amacıyla tasarlanan PİLOT'un yeni dönemde kapsamı genişletilerek yepyeni olanaklarla içeriği zenginleştirildi ve girişimlere yapılan sermaye desteğinin miktarı da önemli ölçüde arttırıldı.

Yeni dönemde PİLOT'a seçilen her girişime 75.000 TL nakit sermaye desteği ve Türk Telekom ile iş ortağı olma fırsatı sunuluyor. Programa seçilen ekipler İstanbul'da ofis alanı imkanından, 100 bin dolar değerinde bulut hizmetleri paketinden ve mobil iletişim paketinden faydalanabiliyor. Seçilen ekipler program boyunca hem girişimcilik ekosisteminin önde gelen girişimcilerinden ve yatırımcılarından, hem de Türk Telekom iş birimlerinden konularında yetkin kişilerden oluşan mentor ağına erişim imkanından faydalanabiliyor. Program süresince ve sonrasında girişimlere çeşitli iletişim mecralarında Türk Telekom tarafından iletişim desteği sağlanıyor.

PİLOT Programının Detayları

PİLOT Programı için tüm başvurular www.turktelekompilot.com.tr web sitesi üzerinden kabul ediliyor. PİLOT Ekibi tarafından değerlendirilip başvurusu olumlu bulunan ekipler Tanışma Toplantısına davet ediliyor. Davet edilen ekiplerle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonrasında projeleri uygun bulunan 20 ekip Seçim Gününe davet ediliyor. Kapsamlı bir değerlendirme sonrası programa katılmayı hak eden 10 ekip belirleniyor. PİLOT'a kabul edilen girişimler 12 hafta süren bir hızlandırma programına dahil oluyor.

Hızlandırma programında ekipler düzenlenen eğitim ve çalıştaylar ile fikirlerini başarıyla hayata geçirebilmek için izleyebilecekleri yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar. Ekipler program boyunca, Türk Telekom iş birimlerinden alanlarında uzman profesyonellerden, girişimcilik ekosisteminden başarılı girişimci ve yatırımcılardan ve müşteri görüşmeleri sonucunda müşterilerden aldıkları geri bildirimler doğrultusunda iş fikirlerini doğrulamak için çalışırlar. Program sonunda ekiplerden, doğrulanmış bir iş modelini esas alan bir "Ana Fonksiyonlara Sahip Ürün" (MVP) ortaya çıkarmaları beklenir. Programdan mezun olan ekipler geliştirdikleri MVP ve iş modelini girişimcilik ekosisteminden seçkin yatırımcıların katıldığı Demo Gününde sunarlar.

PİLOT'tan toplam 750 bin TL sermaye desteği

Türkiye'de özel sektör tarafından yürütülmeye başlanan ilk girişim hızlandırma programı olan PİLOT'un tamamlanan üç döneminde, toplam 1.000'e yakın başvuru alındı, 30 girişim programdan başarı ile mezun oldu ve girişimlere toplamda 750 bin TL'lik sermaye desteği sağlandı. Her dönem sonunda ilk üçe giren girişimler, Silikon Vadisi'ne giderek Google, Apple, Facebook, HP, Intel, Cisco, Linkedin, Uber, Airbnb, Spotify gibi lider teknoloji şirketleriyle; Stanford ve UC Berkeley Üniversiteleri'nden temsilcilerle ve Y Combinator, 500 Startups, Endeavor gibi ekosistemde girişimcilere destek veren önemli kurum ve kuruluşlarla görüşme imkânı elde etti.

PİLOT Programı'nda desteklenen yedi girişim Türk Telekom ile iş birliği fırsatı yakaladı, bir girişim projesi Türk Telekom tarafından satın alındı. Dokuz girişim ise yatırımcılardan yatırım aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.