‘Türkiye’de Yüksek Hızlı İnternetin Yaygınlaştırılması’ raporu yayınladı

Strategy& (Önceki adıyla Booz& Company) ‘Türkiye’de Yüksek Hızlı İnternetin Yaygınlaştırılması’ başlıklı bir rapor yayınladı.

Strateji danışmanlığı şirketi Strategy&, Türkiye'de yüksek hızlı internetin yaygınlaştırılması için yeni bir yol haritası çizdi. Strategy& tarafından hazırlanan "Türkiye'de Yüksek Hızlı Genişbant İnternetin Yaygınlaştırılması" adlıraporda, Türkiye'de yüksek hızlı internetin yaygınlaşmasınınönündeki temel engelin"talep açığı" olduğu tespit edildi.

Rapora göre, Türkiye'de mevcut durumda %66'lık bir kesiminde Yüksek Hızlı Sabit İnternet altyapısı hazır olmasına rağmenyüksek hızlı internet kullanımı sadece yüzde 13 seviyesindebulunuyor. Ayrıca, yüzde 42 olan ultra-hızlı internet altyapıyaygınlığına rağmen ultra hızlı internet kullanım oranı ise sadece yüzde 0.1.Doğruyöntemler kullanılarak bu sorunun giderilmesinin ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağı da raporun bulguları arasında yer alıyor. Buna göre,

Türkiye'de şu an yüzde 44 olan sabit internet kullanım oranının 2023 yılında yüzde 85'e yükselmesi GSYiH'ya 130 milyar dolar ek katkı sağlarken, bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe 10 milyar dolar büyüme ve 500 bin ek istihdamı beraberinde getirecek.

Türkiye için en ideal model 'Talebin canlandırılması' ve "Altyapı Yatırımlarına Dayalı Rekabet"

Rapora göre, dünya üzerinde yüksek hızlı internet erişimini yaygınlaştırmak için "Talebin Canlandırılması", "Altyapı Yatırımlarına Dayalı Rekabet" ve "Tek Altyapı Şirket Modeli" olmak üzere üç ayrı model uygulanıyor. Türkiye için en uygun yaklaşımın "Talebin Canlandırılması" ve "Altyapı Yatırımlarına Dayalı Rekabet" modellerinin birlikte uygulanmasıolduğu belirtiliyor. Rapora göre, doğru yöntemler kullanılarak talebin canlandırılmasıyla ve altyapıya dayalı rekabetin devam etmesi ileTürkiye'de var olan talep açığı sorununa cevap vermenin yanı sıra, internetin sosyoekonomik faydalarının tüm ülkeye yayılmasını sağlamak da mümkün olacak.

Türkiyeiçin ortak altyapı modeli uygun değil

Diğer taraftan raporda, "tek altyapı şirketi kurulması modeli"nin Türkiye'de arz sorunu olmadığı için uygun olmadığı vurgulanıyor. Bu modelin, arzıntalebi karşılayamadığı ülkelerde değerlendirilebilecek bir model olduğu ifade ediliyor.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan Strategy& Telekomünikasyon, Medya ve Teknoloji Sektörü Bölge Lideri Bahjat El-Darwiche, şu şekilde bilgi verdi: "Türkiye'de internet erişim yaygınlığı halihazırda AB ülkeleri ile aynı seviyelerde, bu sebeple ortak altyapı şirketi kurmak yerine Türkiye'de aslında talebi canlandırmak ve altyapıya dayalı rekabeti devam ettirerek ülke genelinde altyapıyı yaygınlaştırmakgerekiyor. Bu hedefe ulaşmak için gerekli adımlar atıldığında, Türkiye'nin hem ekonomisini hem de bölgesel ve global rekabet konumunu güçlendirmesi için önemli bir yol katedilecek"dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.