Microsoft'un Twitter kullanan yapay zekası, kısa sürede ırkçı oldu!

Microsoft'un yapay zekası dün Twitter'da devreye sokulmuştu. Ancak yapay zeka çok geçmeden yoldan çıktı.

Yapay zeka ve bununla birlikte robotlar her geçen gün gelişiyorlar. Son dönemde yapay zeka "öğrenme" yetisine de sahip oldular. Bu anlamda son olarak Google'ın öğrenebilen yapay zekasının Go efsanesi karşısındaki başarılarından geçtiğimiz günlerde söz etmiştik. Geçtiğimiz gün ise Microsoft, geliştirdiği yapay zekasını Twitter'da hizmete sunmuştu.

23 Mart'ta hizmete sunulan yapay zekanın en büyük özelliği internette gördükleri ve okudukları şeyleri öğrenebilmesiydi. Ancak görünüşe göre Tay isimli yapay zeka, hizmete sunulduktan birkaç sonra yoldan çıktı ve ırkçı oldu.

Kendisine gelen her bir soruya cevap veren Tay, internette birkaç saatte kadın düşmanı, ırkçı ve Donald Trump tarzında cevaplar veren bir yapay zekaya dönüştü.

Aslına bakarsanız Tay'ı, aktif halde kaldığı kısa süre içerisinde bir papağana benzetebiliriz. Zira Tay, kendisine gelen soru ve cevapları bir süre sonra tekrarlamaya ve o tarzda konuşmaya başlamıştı. Bu da yapay zekanın yeni bir şeyler öğreneceği ortamın önemini gösteriyor. Görünüyor ki internet bunun için henüz uygun bir ortam değil.

Microsoft şimdilik Tay'ı devre dışı bırakmış durumda. Bakalım Microsoft Tay'ı ileride nasıl kullanacak? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

İnsansı robot Sophia, 'insanlığın sonunu getirmek' istiyor!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.