Mobil ve elektronik imza sayısı 2 milyonu aştı

Elektronik yazışmalarda ıslak imza yerine geçen elektronik ve mobil imza sayısı, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 24 artarak 2 milyonu geçti.

Elektronik yazışmalarda ıslak imza yerine geçen elektronik ve mobil imza sayısı, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 24 artarak 2 milyonu geçti.

AA muhabirinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerinden derlediği bilgilere göre, 2013 sonu itibarıyla üretilen mobil elektronik sertifika sayısı 297 bin 996 iken, 2014 sonunda yüzde 20 artışla 357 bin 59'a ulaştı. 2015 sonunda toplam üretilen mobil elektronik sertifika sayısı da yüzde 11 artışla 396 bin 247'ye yükseldi.

Uluslararası standartlara uyum kapsamında algoritma ve parametrelerde yapılan değişikliklere uyum sürecinde mobil elektronik imza altyapısını destekleyen SIM kartların algoritmalarla uyumlu olmaması nedeniyle aktif mobil elektronik sertifika sayısı 2013 sonunda 23 bin 161 iken, 2014 sonunda bu sayı 21 bin 473'e düştü. Sorunların çözülmesinin ardından 2015 sonu itibarıyla aktif mobil imza sayısı yüzde 39'luk artışla 29 bin 915 oldu.

Söz konusu dönemde elektronik imza (e-imza) sayısı ise bir önceki yıla göre yüzde 27,5 artışla 1 milyon 644 bin 705'e ulaştı.

Böylece elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarının 2015 sonu itibarıyla oluşturdukları toplam sertifika sayısı bir önceki yıla göre yüzde 24 artarak 2 milyon 40 bin 952 oldu.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.