2 Nisan'da tüm dünyada otizm için mavi ışık yakılacak

2 Nisan Otizm Farkındalık Günü'nde kamuoyunun dikkatini otizme çekmek için Mavi Işık Yak kampanyası başlatıldı.

Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen bir gelişimsel farklılık olan otizmin görülme sıklığı günümüzde çok büyük bir hızla artmaktadır. 1985 yılında her 2.500 çocuktan birine konan otizm tanısı, günümüzde doğan her 68 çocuktan birisi için konmaktadır. Otizmin görülme sıklığından hareketle Türkiye için yapılan nüfus projeksiyonuna göre ülkemizde yalnızca 0-18 yaş grubu arasında halen yaklaşık 352.000 otizmli çocuğun ve gencin eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlerden faydalanmak için beklediğini biliyoruz. Erken tanı ve doğru bir eğitim yöntemi ile yoğun olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinin topluma kazandırılabilmeleri mümkündür.

Birleşmiş Milletler otizmin bu hızlı artışı karşısında kamuoyunun dikkatini çekmek için 2 Nisan tarihini Otizm Farkındalık Günü olarak deklare etmiştir ve 2 Nisan günü tüm dünyada otizm konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapılmaktadır.

2 Nisan'da Işıklar Otizm Farkındalığı için Yanacak!

Otizm farkındalığına destek vermek için 2 Nisan akşamı Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Galata Kulesi başta olmak üzere, Akmerkez, Akasya AVM, Four Seasons, Double Tree by Hilton, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir Saat Kulesi, Konya Kelebekler Müzesi, Mark Antalya AVM, Maxx Royal Kemer, Odea Bank Etiler Şubesi, Sabancı Center, Sapphire, Taksim Demirören AVM, Tekfen, Zorlu Center gibi birçok bina mavi ışıkla aydınlanacak.

Mavi ışık yakacak binaların yanı sıra AGİD, Garanti Bankası, İstanbul Akvaryum, Gitti Gidiyor, Koç Üniversitesi, Sevinç Koleji, GFK Türkiye, Özel Enka Okulları, Çiçek Sepeti, Yıldız Sınav Koleji, Youth Medya, Starbucks, Siirt Batman Doğalgaz AŞ, Okan Üniversitesi, Gelişim Üniversitesi, Özel Sezin Okulları, Kiğılı, Lüleburgaz Belediyesi, Man Ajans, Douglas, MNG Kargo, L'Oréal Türkiye, BT Müzik, Macera Akademisi, Ortak İdealler Derneği, yuvarla.org, Turkish Philanthropy Funds, Kanal D, Portline, Tekno Şirketler Grubu, Opel, Bootcamp Etkinlik Grubu, Er Elektronik, Mercedes Benz, Hermes EU, İnnova İstanbul Koşu Kuvvetleri, Rundamental Koşu Grubu, Adım Adım gibi birçok şirket ve kurum " Otizme Mavi Işık Yak Kampanyası'na çalışanlarıyla ve gönüllüleriyle beraber katılacaklar, sosyal medya hesaplarından destek verecekler.

2 Nisan günü sporseverler de Otizme Mavi Işık Yakacak. Otizm farkındalığı için gerçekleşecek ve herkese açık koşular; saat 8.30'da Belgrad Ormanı'nda ve 9.00'da Maçka Parkı'nda başlayacak.

Konu ile ilgili açıklama yapan Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Betül Selcen Özer, "Günümüzde her 68 çocuktan 1'i otizm riskiyle doğmasına, 20 dakikada 1 çocuğun otizm tanısı alıyor olmasına rağmen GFK Türkiye ile yaptığımız "Türkiye'deki Bireylerin Otizm Algısı ve Bilgi Düzeyi" araştırmasında Türkiye'de her 10 kişiden 7'sinin otizmi duymadığını gördük. "Otizme Mavi Işık Yak" hem bireysel hem de kurumsal olarak destek verilebilecek ve otizm farkındalığı için herkesi harekete geçirecek bir kampanya. Otizmli çocuklarımıza ve gençlerimize ışık olmak için herkesi 2 Nisan günü mavi giyinmeye, #otizmemaviışıkyak etiketi ile sosyal medya paylaşımları yapmaya, binaların mavi ışıkla aydınlanmasını sağlamaya ve otizm farkındalığına destek vermeye davet ediyorum." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.