3. Köprü'nün akıllı otoyolu havadan görüntülendi

Bölgeyi ekonomik açıdan canlandıracak olan 3. Köprü'nün otoyolu, havadan görüntülendi.

Türkiye'de son dönemlerde gerçekleştirilen en önemli projelerinden biri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamlanması için kısa bir süre kaldı.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapım ve projelendirme çalışmaları devam etmekte olan Kuzey Marmara Otoyolu ve otoyola erişimi sağlayacak olan bağlantı yollarının görüntüleri havadan kaydedildi.

Viyadükler araç geçişine hazır

Projede vadiler, normal yollara göre 4 kat daha maliyetli olan viyadüklerle aşılırken, bazı bölgelerde viyadüklerin yüksekliği 85 metreyi buluyor. Proje çerçevesinde 13.5 kilometre uzunluğunda 64 viyadük yapılıyor. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor.

Otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadük üzerinden geçiliyor. Projede yer alan 64 viyadükten 48'inde çalışmalar tamamlandı, viyadükler araç geçişine hazır hale getirildi.

"Vatan, millet için yapılıyor"

Marmara Bölgesi'nde oluşacak yeni ticari alanlar ve komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan daha da canlandıracak olan proje, bölge sakinleri tarafından da takdirle karşılanıyor. Kuzey Marmara Otoyolu güzergahında yer alan Uskumru Köy sakinlerinden olan Yaşar Saç, köprünün yapımına karşı çıkanlara tepki göstererek, "Köprü yapıldı, faydası var mı? Niye yapıldı? Yüz tane ağaç kesildi, bin tane ağaç kesildi deniyor. Aslında 10 bin tane de kesilse, vatan için millet için yol yapılıyor." dedi.

3. Köprü'ye akıllı otoban yapılıyor

Ayrıca Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde otoyol güzergahı teknolojik anlamda da üst düzey standartlarla donatılıyor. Otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemi için çalışma başlatıldı. Sistemle, otoyol güzergahındaki trafik akışı yakından takip edilecek, yoğunluğu önlemek için önlemler alınacak ve sürücülerin güvenli şekilde seyahatlerine yardımcı olmaya çalışılacak.

Peyzaj çalışmaları da başladı

Proje kapsamında oluşan otoyol gövdesinin sağında solunda kalan yarma ve dolgu şevlerinde orta refüjde ve kavşak noktalarında Karoyolları Teknik Şartnamesi'ne uygun olarak peyzaj uygulaması yapılmaya başlandı. Peyzaj çalışması kapsamında ilk olarak 15-20 cm kalınlığında bitkisel toprak (nebati toprak) seriliyor.

Şevlerde eğimden dolayı toprağın kaymaması için erozyon tahtası ,örme çit uygulamalar yapılıyor. Serilen bu bitkisel toprak tırmıklanıp tesviye edildikten sonra gübreleniyor. Oluşan zemin bitki dikimine ve çimlendirilmeye hazır hale getiriliyor. Kullanılacak bitki ve çim çeşidi bölgenin mevcut yerel yetişme şartlarına (ısı,ışık,nem gölgelik ,bakı,toprak niteliği) ve ekosistemine uygun türlerden seçilerek uygulanıyor.

Kaynak: İHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.