4.5G'ye geçiyoruz. İşte 3G-4.5G hız testlerimiz!

1 Nisan yani yarın itibariyle 4.5G'ye geçiş yapıyoruz. Bakalım hız anlamında hayatımız nasıl değişecek?

Türkiye, 1991'de 1G teknolojisiyle araç telefonları aracılığıyla tanışırken, interneti 1993'te, cep telefonu ile görüşme, veri aktarımı ve SMS gönderimine olanak sağlayan 2G'yi ise 1994'te kullanmaya başladı. Sesin yanında datanın da önem kazanmasıyla 2009 itibarıyla 3G'ye geçen Türkiye, bu gece yarısı mobil cihazlarda internet hızını 10 kat artıracak 4,5G teknolojisi ile tanışmış olacak.

26 Ağustos 2015 tarihinde yapılan ihale ile 3 operatör toplam 3.96 milyar euro ödeyerek 4G için frekans seçimlerini yaptılar. Ülkemizdeki operatörlere tahsisli mevcut frekans miktarı 183 MHz iken 4.5G ihalesi sonrası tahsis edilecek yeni frekanslarla birlikte toplam 573 MHz'a çıkmış olacak.

Operatörler hangi hızları sunacaklar?

4.5G hizmeti için 800, 900, 1800, 2100 ve 2600 MHz frekansları kullanılacak.

En yüksek hız Turkcell'de

İhaledeki en yüksek frekanslar olan 2600 ve 2100 MHz'ı alan Turkcell, en yüksek hızı ve kapasiteyi de almış oldu. En fazla aboneye sahip olan operatörün tercihini yüksek frekanslardan yana yapması son derece mantıklıydı. Turkcell, 375 Mbps ile 4.5G şebekesinde en yüksek hızı sunan operatör olacak.

Telefonunuz 4.5G'nin hızına ayak uydurabilecek mi?

Türk Telekom, Giga 4.5G sunacak

Avea döneminde Türk Telekom'un en büyük dezavantajı olan 1800 Mhz frekansı 4.5G ile avantaja dönüşecek. İhale sonucu 800 Mhz frekansı dahil farklı birçok frekansa sahip olan Türk Telekom, oldukça geniş bir frekans aralığında hizmet sunacak. Korea Telecom ile MWC'de (Mobile World Congress) yapılan işbirliğiyle mobilde 1 Gbps hızında internet sunmaya hazırlanan Türk Telekom, TTNET'in hotspot noktalarını GiGa İnternet noktalarına dönüştürmeye başladı. 81 ilde toplam 213 bin km fiber ağa sahip olan şirketin 4.5G sloganı da Giga 4.5G olarak belirlendi.

Vodafone 4bucakG ile geliyor

Vodafone, ulusalarası 4G tecrübesini Türkiye'ye adapte etmekte fazla zorlanmadı. 4.5G hazırlıklarını diğer operatörlerden önce tamamlayan şirket, 81 ilde sinyal vermeye aylar öncesinde hazırdı. Türkiye'nin 4 bucağına 4.5G götürmeyi hedefleyen Vodafone, 4bucakG stratejisiyle kırsal bölgeler dahil olmak üzere en geniş 4.5G kapsama alanını oluşturabilmek için çalışıyor.

Hızlar ne kadar arttı?

Operatörler günlerdir istatistikler paylaşıyor ama bu anlamda en gerçekçi farkı kendi testlerimizle anlayabiliriz. Bu başlık altında şu an 3G ile yaptığımız yaptığımız hız testlerini ve aynı telefonlar 4.5G ile yaptığımız hız testlerini paylaşacağız.

Mobil iletişimde 4.5G ile vites yükseltme zamanı

İşte Kategori'lerin destekledikleri hızlar;

Cat 4: 150 Mbps indirme, 50 Mbps yükleme
Cat 6: 300 Mbps indirme, 50 Mbps yükleme
Cat 7: 300 Mbps indirme, 100 Mbps yükleme
Cat 9: 450 Mbps indirme, 50 Mbps yükleme
Cat 10: 450 Mbps indirme, 100 Mbps yükleme

Siz de paylaşın!

Siz de bizimle hız testlerinizi paylaşın, burada yayınlayalım! Hız testinizin yanında telefonunuzun adını paylaşmayı unutmayın.

Telefon adı, operatör, ağ bağlantı teknolojisi

Galaxy S7 edge | Vodafone | Cat 9 | 3G hız testi

Galaxy S7 edge | 4.5G testi

Meizu Metal | Turkcell | 3G hız testi

Meizu Metal | 4.5G hız testi

Galaxy S7 | Vodafone | Cat 9 | 4.5G hız testi

iPhone 6s Plus | Turkcell | Cat 6 | 4.5G hız testi

Xperia Z5 Premium | Turkcell | Cat 6 | 4.5G hız testi

iPhone 5s | Turkcell | 4.5G hız testi

ZTE Blade S6 | Turkcell | 4.5G hız testi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.