İnsanlar, robotlar yüzünden işlerini kaybetmekten korkuyor

Uluslararası araştırmalar Çinli çalışanların yüzde 80, Hollandalılar’ın 60, Hintli ve Amerikalı çalışanların 61 oranla işlerini akıllı otomasyon projelerine ve robotlara kaptırmaktan korktuğunu gösteriyor.

Bilim kurgu filmler dünyayı robotların ele geçireceğini konu alan kurgulara imza atarken, işini robotlara kaptırma korkusu, çalışanların kabusu olmaya çoktan başladı bile. Çalışanlar yakın gelecekte kendilerinin yerini akıllı otomasyon projelerinin, hatta robotların almaya başlayacağını düşünüyor. ADP Research Institute'ün tüm dünyada 13 ülkede çalışanların teknolojiyle olan ilişkisini ortaya koyan araştırmasına göre çalışanlar gelecekten büyük ölçüde kuşkulu. Robotlara işini kaptırma korkusu en çok yüzde 80 ile Çinli çalışanlara ait. İkinci sırada yüzde 63 ile batı Avrupa ülkesi Hollandalı çalışanlar yer alıyor. İşini robotlara kaptırma riski olduğunu düşünenler arasında üçüncü sırayı yüzde 61'lik oranla iki ülke Hintli ve ABD'li çalışanlar paylaşıyor.

Almanlar korkmuyor

İngiltere merkezli ADP Araştırma Enstitüsü işini kaybetme korkusu azınlıkta kalan ülkeler arasında Şili, Almanya ve İngiltere'yi gösteriyor. Çinliler'in otomasyon projeleri ve robotlardan korkusu tavan yaparken, Almanlar'da bu oranın yüzde 39 ile azınlıkta kalması ilginç bir durum. Akıllı otomasyon projelerine ve akıllı robotlarla Endüstri 4.0'e geçiş konusunda kararlı davranan Almanya çalışanlarıyla ve sendikalarla yürütülen çalışmalarla kısmen korkunun önüne geçmiş gibi görünüyor. Her ekonomik krizde işini kaybetme riski taşıyan çalışanların korkularının yüksek olması aslında pek de yersiz değil. Ancak patron ya da işçi tüm insanların en büyük korkusu 'Ya patron robot olursa!'

Dönüşümün bir parçası

Hataların minimuma düşürüldüğü, çalışma saatlerinin sorun olmadığı, emeklilik ve grevin sorun olmaktan çıktığını düşünen yatırımcılar otomasyon ve robotlarla birlikte çalışma konusunda istekli davranıyor. Şu anda üretim sektöründe yoğun olarak kullanılırken insan elinin ve hareketlerinin detaycı davranışlarını taklit etmek için daha sofistike ve pahalı robotlar kullanmak gerekiyor.

Üretimden sonra sağlık ve adalet

Deneyimli ve üst düzey çalışanlar şimdilik pek tedirgin değil. Ancak onların da bu korkuyu yaşamaları çok uzun zaman almayacak. Üstelik üretim sektörü çalışanları işini kaybetme korkusunu iliklerine kadar hissederken henüz kendisinin korunaklı olduğunu düşünen avukat ve doktorlar için zaman daralıyor.

BİP'ten parayı ateşle gitsin

Bankacılık ve finans sektörü de mobil internet hızlanmasından payını alıyor. Anlık mesajlaşma uygulaması BİP, para transferinde kullanılırken görüntülü kredi danışmanlığı 4.5G hızından etkileniyor. 4.5G'nin gündemde olmasını fırsat bilerek görüntülü kredi danışmanlığı veren Garanti Bankası, insan temasını teknolojiyi kullanarak müşterilerinin hizmetine sunuyor. Tüketicilerin dilediği anda kredi alırken danışmanlık sağlayan servis, kredi kullanımı konusunda belirsizlikleri yüzyüze görüşmeyle ortadan kaldırılmasını sağlıyor. Yenilikler sadece bununla kalmıyor. Whatsapp, Facebook Messenger, BİP gibi anlık mesajlaşma uygulamalarının getirdiği kültür, banka işlemlerinin her ortamda yapılmasını sağlıyor. Garanti Bankası BİP üzerinden para gönderimini "Ateşle" kelimesiyle hayata geçirdi. Aksigorta ise uzun ve bürokratik sigorta işlemlerini BİP mesajlarıyla yürütülmesini sağlıyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.