Mitsubishi, 1991 yılından beri hile yaptığını itiraf etti!

Volkswagen'in ardından bir büyük otomobil üreticisinin adı daha skandala karıştı. Mitsubishi, yakıt tüketim testlerinde hile yaptığını itiraf etti.

Otomobil dünyası son dönemde büyük skandallarla sarsılıyor. Geçtiğimiz yıl Alman üretici Volkswagen'in emisyon skandalının gün yüzüne çıkmasının ardından şimdi ise Japon Mitsubishi'nin hile yaptığı gün yüzüne çıktı.

Yapılan basın açıklamasına göre Mitsubishi, Japonya'da satılan 600 binden fazla araçtaki yakıt tüketim verilerinde hile yapıldığını açıkladı. Skandalın daha da büyük kısmı ise firmanın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ryugo Nakao'nın açıklamalarının ardından ortaya çıktı.

Nakao, Japonya'da 1991 yılından beri bu yöntemi kullandıklarını söyledi. Yani firma 25 yıldır Japonya'da üretilen araçlarda yakıt tüketim testlerinde hile yapıyor.

Ayrıca, Yönetim Kurulu Başkanı Tetsuro Aikawa da soruşturmanın devam ettiğini söyledi ve "Tablonun bütününü henüz bilemiyoruz ve olanları ortaya çıkartma sürecindeyiz. Büyük bir sorumluluk hissediyorum" dedi.

Borsada eriyor!

Mitsubishi'nin borsadaki hisseleri ise bu olayın ortaya çıkmasının ardından erimeye başladı. Şirketin Tokyo Borsası'ndaki hisse senetleri, bu skandalın gün yüzüne çıkmasının ardından neredeyse %50 geriledi.

Öte yandan firmada yapılan açıklamalarda hilenin Japonya'daki araçları kapsadığının altı çizildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.