Yerli otomobil ile Google, Apple ve Tesla'nın rakibi olacağız

Uzun süredir üzerinde çalışılan Türk otomobilinin çok özel ayrıntılarını paylaşan Bakan Fikri Işık, ayrıca otomobil ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Geliştirme çalışmaları devam eden Türk otomobilinin çok özel ayrıntılarını paylaşan Fikri Işık, "TÜBİTAK tarafından geliştirilen ileri teknoloji araçta yoğun olarak kullanılacak. Sadece otomotiv firmalarına değil, Tesla, Google ve Apple gibi teknoloji firmalarına da rakip olacağız" dedi. Uzun süredir üzerinde yoğun bir çalışma sürdürülen Türk otomobilinde zorlu aşamalar bir bir tamamlanıyor. Teknik geliştirmeler, kullanılacak ekipmanlar bir taraftan oluşturulurken tasarım açısından da önemli bir yol alınmış durumda. Otomobilin tasarımının Türk tüketiciler tarafından beğenilecek şekilde oluşturulduğunu vurgulayan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Türk tasarımcılarla işbirliği içinde olduklarını açıkladı. Gebze'deki TÜBİTAK MAM mühendislik merkezinde gazetecilerle bir araya gelen Işık, Türk otomobili için yaptırılan iki yeni tasarımı da paylaştı.

Türk tasarımcılar devrede

Bakan Işık'ın Saab'dan satın alınan platform üzerine geliştirilen yeni iki tasarımın maketlerini de gazetecilere gösterdi. Görüntülerin ticari gerekçelerle henüz paylaşılamayacağını söyleyen Bakan Işık, D segmentinde, yani boyu 4.5 metrenin üzerinde olmak üzere yapılan tasarımların, İtalyan ve İsveçlilerin yanı sıra yurtdışında yaşayan ve çalışan iki Türk tasarımcı olan Uğur İpek ve Uğur Şahin'in elinden çıktığını söyledi. Fotoğraflarının çekilmesine izin verilmeyen tasarımlar, D sınıfı rakiplerle rahatlıkla boy ölçüşebilecek bir model. Modern tasarımların, sedan dışında HB ve SUV versiyonlarının da olması planlanıyor.

Fiat işbirliği için hazır

"Türk Otomobili'nde yeni bir aşamaya geçildi" diyen Bakan Işık, TÜBİTAK'ın geliştirdiği menzil artırıcılı içten yanmalı motoru olan elektrikli aracın sadece yerli sermaye gruplarına değil, aynı zamanda uluslararası işbirliğine açıldığını, dünya otomotiv devi Fiat-Chyrsler Grubu'yla da görüşme halinde olduğunu açıkladı. Fikri Işık, söz konusu bu projenin ülkede üretilen yeni teknolojilerin vitrini olacağını da dile getirdi.

Bütçeye yük olmayacak

Hedeflerinin TÜBİTAK'ı devlet bütçesinden kurtarmak olduğunu söyleyen Işık, "TUBİTAK'ın bu otomobil projesi etrafında tüm elemanları bir araya getirmesi ve projeyi sonra bir sermaye grubuna devrederek yenilere yoğunlaşması gerekiyor" dedi. Yeni ve daha küçük platformlar üzerinde de çalışılmaya başlandığını ifade eden Işık, sadece içten yanmalı bir menzil artırıcısı olan elektrikli araç için değil, yakıt hücreli araçlar üzerinde de çalışmaların sürdüğünü belirtti.

Google ve Apple ile de yarışacak

Dünya otomotiv tarihinde kısa süre sonra kartların yeniden dağıtılacağını, şu anda kullanılan birçok parçanın yakın gelecekte otomobillerde bulunmayacağını belirten Işık, "Bu projeyle birlikte rakiplerimiz de değişti. Türk otomobilinin geliştiriliş biçimiyle geleneksel otomobil üreticilerinden ziyade, pazara farklı fikirlerle giren ve başarılarını her geçen gün artıran Tesla, Google ve Apple gibi teknoloji şirketlerine rakip olmayı planlıyoruz" diye konuştu. Yaratıcı teknolojilerin beklenmeyen yerlerden çıktığına işaret eden Bakan Işık, Türkiye'nin tüm birikimini toplayacak olan bu platformun en büyük kazancının da savunma sanayiinden geleceğini belirtti.

Platform zaman kazandırdı

Saab'tan 40 milyon dolara satın alınan iki platformun Türkiye'ye sadece yeni platform geliştirme konusunda zaman değil aynı zamanda ciddi para tasarrufu da ettirdiğine değinen Fikri Işık, " Hazır bir platform üzerine yeni bir otomobil inşa etmenin pek çok avantajları var. Bir kere bu satın aldığımız platform, tüm testlerden geçmiş, üzerine ticari olarak başarılı olmuş otomobiller üretilmiş, onların çarpışma testleri gerçekleşmiş ve başarılı olmuş. Böyle bir platformu satın alınca, tüm bu geliştirmelerin masrafları ve en az 3-4 yıl zaman kazandık" diye konuştu.

2.500 $'lık sensör 200 dolara indi

TÜBİTAK tarafından geliştirilen birçok ekipmanın savunma sanayinin ardından Türk otomobilinde de kullanılacağını vurgulayan Işık, bu sayede çok hızlı ve maliyet avantajına sahip şekilde ilerlediklerini söyledi. Yerli üretim mızrak füzelerinde kullanılan ithal sensörlerin tanesine 2.500 dolar öderken, TÜBİTAK'ın geliştirdiği sensörlerin 400 dolara mal edildiğini belirten Bakan Işık, "Yerli üretim sensörleri kullanmaya başlayınca yabancı üretici bir anda fiyatını 2.500 dolardan 200 dolara çekti" değerlendirmesini yaptı.

Menzil sıkıntısı yok

Gelişmiş bir bataryanın elektrik motorlarına güç vereceği otomobilde, gerekli durumlarda devreye girecek jeneratör sayesinde menzil sıkıntısı yaşanmayacak.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.