Türkiye'de kaç kişi akıllı telefon sahibi?

Ülkemizde şu an kaç kişinin akıllı telefon sahibi olduğunu biliyor musunuz? İşte bu konudaki güncel veriler.

Herkesin bildiği üzere ülkemiz 1 Nisan itibarıyla mobilde yeni bir döneme girdi. Hayatımıza giren 4.5G ile birlikte mobil alanda birçok şey ivme kazandı. Bunlardan birisi de akıllı telefon satışları. Peki şu anda ülkemizde kaç kişinin akıllı telefon sahibi olduğunu biliyor musunuz?

Bu anlamda telekomünikasyon dünyasını yakından takip eden bilişim dünyasının önemli isimlerinden Kemalettin Bulamacı, operatörlerin açıkladığı rakamları derledi. Bulamacı, 3 operatörün finansal tablolarını analiz ederek akıllı telefon sahibi abone sayısı ve akıllı telefon penetrasyonunu açıkladı.

Buna göre 2016'nın ilk çeyreği sonucunda Türkiye'deki mobil abone sayısı toplam 73.3 milyona ulaşırken, akıllı telefon sahibi sayısı ise 44.5 milyona yükseldi.

Akıllı telefon penetrasyonu da arttı

Öte yandan verilere göre ülkemizdeki akıllı telefon penetrasyonunda da bir artış söz konusu. 2016'nın ilk çeyreğinin sonu itibarıyla ülkemizdeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 60'ı geçerek, yüzde 60,7'ye ulaştı.

Operatör bazında rakamlar

Rakamları biraz daha operatör bazında bakmak gerekirse Turkcell'in 33.4 milyon abone ve 18.4 milyon da şebekedeki akıllı telefon sayısının olduğunu görüyoruz. Türk Telekom'da ise bu rakamlar sırasıyla 17.7 milyon ve 12 milyon iken Vodafone'da ise 22.2 milyon ve 14.1 milyon.

4.5G abone sayısı 10 milyona ulaştı!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.