Sosyal medyadan ruh eşi bulmak mümkün mü?

Ruh eşini çevresinden bulamayanlar uygulamalardan medet umar hale geldi. Bunu fırsat bilen yatırımcılar da bunun için uygulamalar geliştirdiler. İşte o uygulamalar.

Türkiye'de evlenme oranları TUİK araştırmasına göre ciddi anlamda azalma kaydediyor. Kısacası yıllar geçtikçe daha çok kişi isteyerek ya da çoğu kez istemeyerek yalnız kalıyor. Etrafta kadın-erkek herkes doğru kişiyi bulamamaktan yakınıyor. Sosyal medyada mutlu çift fotoğraflarını gören bir kesim de çareyi teknolojide arıyor. Sosyal çevresinde aradığını bulamayanlar, internete başvuruyor. Huyu huyuna, suyu suyuna uygun ideal bir eş adayı arıyorlar. Arkadaş bulma uygulamaları tüm dünyada popüler. Milyonlarca kişi bu uygulamaları indiriyor ve buralardan ruh eşini bulduğunu söyleyenlerin sayısı da küçümsenemeyecek kadar çok. Peki ama bu uygulamalar nasıl işliyor? Artıları ve eksileriyle ABD'den, Avrupa'dan ve Türkiye'den bir uygulamayı seçtim inceledim... İlk iki uygulama sadece dış görüntüyle seçme imkanı sağladığı için şahsen pek sevmedim. Ama yerli malı yurdum malı misali Türk yatırımcıların yarattığı uygulamadaki testler ve sorular çok eğlenceli, hakkını vermek lazım.

Kimboo

Türk girişimcilerin geliştirdiği Kimboo'da ise kullanıcılar hayat felsefelerine ve dünyaya bakış açılarına benzer yeni insanlar keşfediyor ve uygulama içinde arkadaş olabiliyor. Bu uygulamada önünüze çok seçenekli sorular geliyor. Sonuçta da sizinle en çok aynı cevapları veren kişileri görüp arkadaş olabiliyorsunuz. Kimboo'da arkadaş olanlar, hem uygulama içinde mesajlaşabiliyor hem de sorulara verdikleri cevapları karşılaştırabiliyor. Böylece buluşma öncesinde işi rastlantıya bırakmayarak, karşısındakini biraz daha iyi tanımış oluyor.

Artıları

Sadece fotoğraf değil zihinsel uyum olup olmadığına işaret ediyor. Ve sorular çok eğlenceli.

Eksileri

Henüz yeni olduğu için katılımcı sayısı diğerleri kadar çok değil.

Happn

Fransa'dan çıkan bir uygulama. Tinder'dan farklı olarak lokasyon eklenmiş. Yani sizin gün içinde gezdiğiniz yerlerde farkında olmadan denk geldiğiniz ya da aynı bölge/sokak içerisinde bulunduğunuz ve Happn kullananları karşınıza getiriyor. Gözünüze kestirdiklerinizi işaretliyorsunuz. Sizin beğendiğiniz kişi de sizi beğenmişse aplikasyon bu iki kişiyi, tanışıp yazışabilmeleri için arkadaş yapıyor.

Artıları

Çok gezen dolaşan biriyseniz Tinder'dan farklı olarak size daha çok seçenek sunuyor.

Eksileri

Çok gezen dolaşan biri değilseniz, size yeni seçenekler sunamıyor, seçenekler bir süre sonra tıkanıyor. Ayrıca bu da sadece dış görünüşe göre birilerini seçebildiğiniz tarzda bir uygulama.

Tinder

ABD çıkışlı Tinder dünyanın en popüler arkadaşlık uygulamalarından biri. Tinder'in en önemli özelliği ve aynı zamanda en zayıf halkası; tamamen fotoğraf ve dış görüntü üzerine kurgulanmış olması. Tinder'a girince size diğer insanların sadece fotoğrafları gösteriliyor. Fotoğraftaki insanı beğenireniz fotoğrafı 'sağa swipe' ediyorsunuz (yani sağa kaydırıyorsunuz), beğenmezseniz 'sola swipe' ediyorsunuz. Eğer beğendiğiniz birisi de sizi beğenmişse iki kişinin tanışıp mesajlaşmasına olanak sağlanıyor.

Artıları

Eski bir uygulama olduğu için üye sayısı çok.

Eksileri

Sadece dış görünüşe göre seçim yapmak çoğu zaman hayal kırıklığı yaratabiliyor. Görüntüsü hoş olabilir ama düşünce tarzı ve yaşam şekli hakkında bir bilgi sahibi olamıyorsunuz. Ayrıca otomatik olarak her fotoğrafı 'sağa swipe' eden makinalar üretilmiş olması insanı düşündürüyor.

Kaynak: Burcu Aldinç/Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.