Hindistan "tekrar kullanılabilir" uzay mekiğini fırlattı

Hindistan, tekrar kullanılabilir uzay aracı üretimi kapsamında, mini bir uzay mekiği fırlatma denemesi yaptı.

Hindistan, Andhra Pradesh eyaletindeki Sriharikota üssünden "tekrar kullanılabilen uzay aracı (RLV)" fırlatma denemesini başarıyla gerçekleştirdi.

BBC'nin haberine göre, 7 metre uzunluğunda ve 1,75 ton ağırlığında olan mini uzay aracı, atmosferdeki 70 kilometrelik uçuşundan sonra Bengal Körfezi'ne geri döndü.

Japonya, Avrupa ve Rusya'nın da benzer teknoloji üretiminde çalışmalar yaptığı yarışta söz sahibi olmak isteyen ve bu alana önemli bir kaynak ayıran Hindistan, 5 yıl süren ve 44 milyon Türk Lirasına mal olan RLV'yi başarıyla fırlattı.

Hindistan Uzay Araştırmalar Kurumu (ISRO) Sözcüsü Devi Prasad Karnik, yaptığı açıklamada, gerçeğinden 6 kat daha küçük olan uzay mekiğinin 10 dakikalık yolculuğunun başarıyla sonlandığını söyledi.

Başbakan Narendra Modi ise projede emeği bulunan tüm bilim adamlarını gayretli çalışmalarından dolayı tebrik etti.

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Araştırmalar Dairesi'nin (NASA) 2011 yılında sonlandırılan uzay mekiği programına alternatif olarak, dünya çapında, "tekrar kullanılabilir uzay mekiği" tasarımı konusunda birçok çalışma başlatıldı.

Gelecek bir kaç yıl içerisinde, gerçek ölçekte uzay araçlarının, tekrar kullanılabilirlik özelliği sayesinde, daha az bir maliyetle üretilmesi bekleniyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.