Facebook, neredeyse bir insan gibi anlayabilen yapay zekasını tanıttı

Dünyanın en büyük paylaşım platformu Facebook, önceliği "daha iyi bir sosyal medya deneyimi" olmak üzere yeni yapay zekası DeepText'ten bahsetti.

Facebook şu günlerde yeni yapay zekası üzerine testler yürütüyor ve işler sorunsuz yürürse, birkaç yıl içinde Facebook'a sadece bir sosyal paylaşım platformu olarak değil, aynı zamanda "gelişmiş bir sanal asistan" gözüyle de bakabiliriz.

Facebook, bu yapay zeka sistemi sayesinde her gün yazılan milyarlarca yazıyı analiz edecek ve bir bakıma kimin ne yazdığını anlayacak. Bu mesajlarda "kötü bir anlam var mı, tam olarak nelerden söz ediliyor ve yardım isteniyor mu?" gibi unsurlar irdelenecek, ona göre engellemeler ya da tavsiye vermeler söz konusu olabilecek.

Konu hakkında bir de örnek verilmiş. Diyelim ki bisikletinizi satmak istiyorsunz: "Bisikletimi satmak istiyorum, ilgilenen olur mu?" diye mesaj yazdıktan sonra bu meseleye Facebook da dahil olacak ve bu satışla ilgilenebilecek kişilere haber verecek. Tabii ilgi alanlarınız, arkadaş listeniz de Facebook'taki yaşamınızın geleceği için önemli. Sizinle aynı kafada insanlarla sohbet etmek ve yeni gelişmelerden haberdar olmak istersiniz herhalde.

DeepText henüz yolun başında ve Facebook'un testleri bir süre daha devam edecek. Facebook'ta daha iyi vakit geçirmenin yöntemlerini bulabilmek için yalnızca text dosyaları değil, fotoğraf ve videoların da bu yapay zeka tarafından takip edilebilmesi hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.