Türkiye'de iki aboneden biri 4,5G'yi seçti

Türkiye'de 73,8 milyon mobil aboneden 33,5 milyonu, neredeyse her iki aboneden biri, yüksek mobil internet hızı ve daha fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisini seçti.

Türkiye'de 73,8 milyon mobil aboneden 33,5 milyonu, neredeyse her iki aboneden biri, yüksek mobil internet hızı ve daha fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisini seçti.

AA muhabirinin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) bilişim sektöründe 2016 yılı birinci çeyrek raporundan yaptığı derlemeye göre, 2003'ten itibaren her yıl istikrarlı büyüyen bilişim sektörü, bu yıl da büyümeye devam etti.

Bu yılın mart sonu itibarıyla Türkiye'de yaklaşık yüzde 93,7 penetrasyon (kullanıcısı sayısının nüfusa oranlanması) oranına karşılık gelen, makineler arası iletişim (M2M) aboneleri dahil toplam 73 milyon 807 bin 321 mobil abone bulunuyor.

Diğer hizmetlere göre göreceli olarak daha yeni bir hizmet olan makineler arası iletişim (M2M) hizmetleri, elektronik haberleşme sektöründe önemli bir yer tutmaya başlarken, söz konusu dönemde 3,4 milyon aboneye ulaştı. 1 Nisan 2016'da başlayan 4,5G hizmeti için toplam abone sayısı 30 Mayıs 2016 itibarıyla 33 milyon 517 bin 845 kişiye ulaştı. Böylece neredeyse her iki aboneden biri 4,5G'yi tercih etmiş oldu. Aynı tarih itibarıyla cihazı ve SIM kartı uyumlu aktif 4,5G abone sayısı ise 12 milyon 84 bin 64 oldu.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.