İlk detaylar: Quake Champions (PC)

Wolfenstein'ın yeni oyunu yakın bir zamanda satışa sunulmuştu. Ardından geçtiğimiz mayıs itibarıyla da Doom geldi. Eh, haliyle sırada Quake vardı ve onun da duyurusu E3 2016'da yapıldı.

id Software'ın oyun dünyasına armağan ettiği en önemli serilerden olan Quake, yola Quake Champions isimli yeni üyesiyle devam ediyor. Quake Champions, firmanın id Tech 6 oyun motoruyla hazırlanıyor ve senaryo modu barındırmıyor. Yardımcı stüdyo koltuğunda ise, daha önce Halo serisinde de katkı sağlamış Saber Interactive bulunuyor. Oyun, tıpkı eski tip Quake'ler gibi oldukça hızlı bir oynanış tipinde ve tamamen online tasarlanıyor.

id Software'ın kıdemli isimlerinden Tim Willits, bu yeni oyun hakkında GameCentral'a bazı bilgiler verdi

Öncelikle şunu söyleyelim, Quake Champions, sadece PC için hazırlanıyor. Eski ya da yeni nesil konsollara çıkmayacak. Gerekçe ise basit: Yeni Quake'in hızlı bir oyun yapısı olacak ve dolayısıyla bu hıza ayak uydurmak için klavye + mouse ikilisi yine tek favori. Güçlü donanım unsurunu da unutmayalım. Ve evet, bu bir MOBA değil.

Seride yeni bir sayfa

Yeni oyun, tıpkı ilk Quake gibi Lovecraft soslu görselliğe sahip olacak. Öte yandan oynanış tipi ise, Quake 3, Quake Live gibi oldukça hızlı. Rocket Jumping yapabileceğiniz, kendinizi havada kontrol ederek ölüm saçabileceğiniz bir yapıda. Yapımcılar, seride çok önemli olan görsel tasarım ve hızlı oynanış faktörünü bu yeni oyunda bir araya getirerek Quake'i günümüze taşıyacak.

Tim Willits, oyunda neredeyse hiçbir sınırın olmayacağından, gerçek bir rekabetçi multiplayer oyun hazırladıklarından ve böyle bir oyunda en iyi deneyim için PC'nin gerekliliğinden bahsediyor. Bunu söylerken id Software'ın konsol oyuncularını sevdiğini ve konsollara kapıları kapatmadıklarını da ekliyor. Aynı zamanda senaryo modlarına da öyle. Ama Quake Champions, tam anlamıyla bir "online PC oyunu" kimliğine sahip olacak.

Ve evet, Rocket Launcher, Railgun ve Lightning Gun da dahil birçok klasik silah geri dönüyor. Oyunda mermi doldurma da yok.

Neden bu kadar uzun sürdü?

Quake 4, 2005 yılında çıkmıştı. Senaryo moduna sahip son Quake oyunuydu. Oyunu id değil, Raven Software geliştirmişti. Ardından Splash Damage'in hazırladığı ve yalnızca online modların bulunduğu Enemy Territory: Quake Wars'a merhaba demiştik. Bu oyun, John Carmack'in Megatexture ismini verdiği farklı dokulardan oluşan harita ve karakter tasarımlarıyla da gündem oluşturmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.