NASA'nın uzay aracı Juno, Jüpiter'in manyetik alanına girdi

NASA'nın uzay aracı Juno, Jüpiter'in manyetik alanına nihayet girdi.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), "Juno"nun, Jüpiter'in manyetik alanına girdiği ve misyonun tamamlanmasının 4 Temmuz Bağımsızlık Günü'ne yetiştirilmesi için bilimin sınırlarının zorlandığını bildirdi.

NASA, 4 Temmuz'da Jüpiter'in yörüngesine yerleştirmeyi planladığı Juno'nun tarihi misyonu nedeniyle Los Angeles'taki "Jet Propulsion Laboratory"de (JPL) basın mensuplarına bir brifing düzenledi.

Brifingte, Juno uzay aracının Jüpiter'in manyetik alanına girdiğini bildiren NASA yetkilileri, 4 Temmuz Pazartesi gününü heyecanla beklediklerini ifade etti.

Toplam 11 milyar dolara mal olan NASA'nın bu projesi çerçevesinde Juno'nun Jüpiter'e varmasının ABD Bağımsızlık Günü 4 Temmuz'a yetişmesi için bilimin sınırlarının zorlandığı belirtilirken, uzay aracının riske atıldığı ifade ediliyor.

5 Ağustos 2011'de uzaya fırlatılan basketbol sahası büyüklüğündeki uzay aracı Juno, güneş sisteminin en büyük gezegeni Jüpiter'in kozmik yapısını, ilk oluşma halini, iç yapısını, atmosferini ve güneş sisteminin tarihini araştıracak.

Herhangi bir aksilik olmadan her şeyin planlanan şekilde gitmesi durumunda Juno, 4 Temmuz'da Jüpiter'e en yakın mesafeye ulaştığında radyo dalgalarıyla NASA'ya 3 "bip" sesi gönderecek. Söz konusu sinyali alan bilim adamları, uzay aracını yavaşlatarak Jüpiter'in yörüngesine yerleşmesini sağlayacak.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.