LG G5'nin düşük seyreden satışları bilançoya yansıdı

LG Electronics, 2016 ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı.

LG Electronics, 2016'nın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 140'lık artışla 503.10 milyon dolarlık işletme karı elde ettiğini duyurdu.

LG Mobil İletişim Bölümü'nün cirosu ise ilk çeyreğe göre yüzde 12'lik bir artışla 2.86 milyar dolara ulaştı, ancak geçen yılın aynı dönemine göre bir düşüş gözlendi. Ciroda görülen 132.10 milyon dolarlık azalmanın nedeni artan pazarlama harcamaları ve 2. çeyreğin başında piyasaya sürülen G5 akıllı telefonun planlanan satış rakamlarına henüz ulaşmaması olarak değerlendiriliyor. Bunun yanında piyasaya sürülen tüm akıllı telefonların adedi ise 13.9 milyonla bir önceki çeyreğe göre artış gösterdi. Satışa sunulan yeni V serisi ve büyük potansiyele sahip K ve X serilerinin artan satış adetleri, şirketin bir sonraki çeyrekte satışlarının artacağını gösteriyor.

Diğer taraftan LG Beyaz Eşya & İklimlendirme Çözümleri Bölümü ve LG Ev Eğlence Bölümü ise tarihindeki en yüksek çeyrek işletme karına ulaştı.

LG Beyaz Eşya & İklimlendirme Çözümleri Bölümü, 373.24 milyon dolarla şimdiye kadarki en büyük çeyrek işletme karını açıkladı. Geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 4,8'lik bir artışla 4.04 milyar dolar olarak gerçekleşen ciroda özellikle klima sistemlerinin B2B'deki artan satışı ve şirketin Kore, Avrupa ve Asya'daki güçlü genel performansından kaynaklandı. Şirketin gelişmiş ürün portföyü ve fiyatlandırma politikası sayesinde de yüzde 9'un üzerinde faaliyet karı gerçekleştirildi.

LG Ev Eğlence Bölümü 3.58 milyar dolarlık ciro ve 306.97 milyon dolarlık rekor işletme karıyla 2015'in ikinci çeyreğine göre yüzde 5,7'lik bir artış gerçekleştirdi.

LG Otomotiv Malzemeleri Bölümü ise otomobil bilgi – eğlence sistemleri alanındaki büyüme sayesinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artışla 550.4 milyon dolarlık satış gerçekleştirdiğini açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.