NASA burç açıklaması yaptı mı? Burcunuz değişecek mi?

Bugün medyada yayılan "burçlarımız değişti" haberleri doğru mu? NASA gerçekten böyle bir açıklama yaptı mı?

Bugün birçok haber sitesinde NASA'nın açıklama yaptığı ve Dünya'nın yörüngesel salınımı değiştiği için burçların tarihlerinin de değiştiği de yazıldı. Hızlıca yayılan bu haber sosyal medyanın en çok konuşulan olaylarından birisi oldu. Peki bu haberler doğru mu? NASA gerçekten böyle bir açıklama yaptı mı?

Lafı fazla uzatmadan hemen cevabı verelim; Doğru değil. NASA'nın resmi internet sitesine baktığımızda bu konuyla ilgili yeni herhangi bir duyuru bulamadık. NASA ile ilişkili diğer sitelere baktığımızda ise haberlerde geçen bazı ifadelerin bulunduğu bir makaleye rastlıyoruz. Bu makale ise NASA'nın, NASA Space Place - Explore Eart and Space (NASA Uzay Mekanı - Dünyayı ve Uzayı Keşfet) isimli daha çok çocuklara Dünya ve uzay hakkında bilgi vermek üzerine kurulmuş sitede yer alıyor.

Bu makaleye ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İşte bu makalede astrolojinin, astronomiden farklı şeyler olduğu anlatılıyor ve çeşitli örnekler veriliyor. 13 Ocak 2016'da yayınlanan bu makalede Babil zamanından bahsediliyor ve o zamandan bu yana 3 bin yıl geçtiği ve gökyüzünün değiştiği, bununla birlikte burçların da değiştiği yazıyor.

Yani bugün çıkan haberler, NASA'nın aylar önce astrolojiyi ve astronomiyi çocuklara daha iyi anlatmak üzere hazırladığı makaleye dayanıyor. Bu yüzden bugün çıkan bu haberlere inanmayın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.