Twitter'ın satılmasıyla ilgili son gelişmeler

Dev sosyal medya platformuyla ilgili taptaze bir rapor yayınlandı.

Son günlerde Twitter'ın satılacağına dair bir takım iddialar var. Kulislerde konuyla alakalı birbirinden farklı söylentiler dolanıyor. Son olarak Recode sitesinin son yayınladığı bir rapor ise Google ve Apple'ın oyun dışında olduğunu ileri sürdü.

Recode sitesi isimsiz kaynaklara dayanarak yayınladığı makalesinde, Google'ın Twitter'ı satın almak için girişimde bulunmayacağını belirtti. Arama devi eylül ayından bu yana satın alma gelişmesiyle gündeme gelmiş ve en olasyı potansiyel adaylardan biri olarak görülmüştü. Google'ın, Twitter ile ilgilendiği dedikoduları patlak verdiğinde Twitter'ın hisse değeri ise bir anda fırlamıştı.

Gelelim raporun devamında neler olduğuna. Hatırlarsanız Google ile birlikte Apple'ın da Twitter'la ilgilendiği iddia edildi. Fakat Recode'un kaynaklarına göre Apple'ın mikro blog sitesi için teklif sunması çok düşük ihtimalde. Kaynak konuyla alakalı olarak, Apple'ın sosyal ağlara değil, üst düzey tüketici ürünlerine odaklandığını belirtiyor. Kaynak son olarak Disney'in halen satış için bir şeyler yapabileceğini, ancak biraz ilgi kaybettiğini de iddiaları arasına ekledi.

Reuters'ın kaynakları ise Twitter'ın satış müzakerelerini 27 Ekim'e kadar sonuçlandırmak istediğini söylemişti. Şu anda Twitter'a talip tanınmış isim olarak Salesforce var. Amerikalı bulut bilişim şirketi olan Salesforce, agresif potansiyel alıcı olarak gösteriliyor.

Twitter ve Salesforce konuyla alakalı herhangi bir yorum yapmaktan kaçındı. Google ve Disney ise sessiz kalmayı tercih etti. Apple da derin bir sessizlik içinde. Twitter CEO'su Jack Dorsey, şimdiye kadar Twitter'ı satmak istemediğini ve bağımsız bir şirket olarak kalmak istediklerini dile getirmişti. Dedikodulara bakarsak sosyal medya platformunun satışı sürpriz olmayacak.

Eğer Twitter, Salesforce tarafından satın alınırsa, müşteri hizmetleri, kullanılan algoritmalar, veritabanı açısından oldukça zenginleşebilir. Disney ise bunun aksine spor ve eğlence programlarına ağırlık vererek, Twitter'ın online yelpazesini genişletebilir.

Twitter aylık ortalama 313 milyon aktif kullanıcısına ve haber kaynağım olarak büyümesine rağmen, gelir artışı ve kar için mücadele etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.